آفتاب

مرحوم دکتر احمدی همواره دغدغه‌ اخلاق داشت/ شاگردی این استاد افتخار من است

مرحوم دکتر احمدی همواره دغدغه‌ اخلاق داشت/ شاگردی این استاد افتخار من است

وزیر علوم با تاکید بر اینکه مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی همواره دغدغه اخلاق را داشتند،‌ گفت: هر زمان که ایشان با شاگردان یا در جمع دانشگاهیان حاضر می‌شدند،‌ همواره از اخلاق سخن می‌گفتند، لذا موضوع اخلاق دغدغه اصلی این استاد بزرگ بود.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و برنامه‌ریزی کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) که امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، درسخنانی اظهارکرد: من افتخار شاگردی دکتر احمدی را داشته‌ام. شاگردی من به همت ایشان و جمعی که دانشگاه تربیت مدرس را ایجاد و راه اندازی کرده‌اند، برمی‌گردد و من جزء اولین گروه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس محسوب می‌شوم.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی در دانشگاه تربیت مدرس بسیار مؤثر بود و ایشان مشوق بسیار خوبی برای دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی،‌ آموزشی، اخلاقی و غیره... محسوب می‌شد. در واقع هدف دکتر احمدی اعتلای دانشگاه، توجه به معارف اسلامی در علوم انسانی، فراهم شدن شرایط و بستر انسان برای انتقال معارف و  علوم انسانی منبعث از منابع اسلامی برای جامعه دانشگاهی بود.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: شکل‌گیری موسسه "سمت" کاملا در راستای توجه به علوم انسانی با کمک معارف اسلامی صورت گرفت و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی در این زمینه بسیار موفق عمل کردند.

دکتر غلامی یادآور شد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی استاد اخلاق بودند و دغدغه‌های او برای دانشجویان همواره مسائل اخلاقی بود و هر زمانی با شاگردان خود یا جمع دانشگاهیان مواجه می‌شدند،‌ عملا از اخلاق سخن می‌گفتند.

وی در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را الگوهای بسیار گران‌بها برای نسل جوان معرفی کرد و گفت: جامعه دانشگاهی بخصوص نسل جوان باید این الگوهای گران‌مایه و ارزشمند را بشناسند و بتوانند در مسیر آن‌ها قدم بردارند، بنابراین ما باید در معرفی و شناساندن این چنین الگوهایی بسیار تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N1913706

وبگردی