آفتاب

بازگشت فرهاد فخرالدینی به تالار وحدت

بازگشت فرهاد فخرالدینی به تالار وحدت

فرهاد فخرالدینی، با چوب رهبری ارکستر فرهنگ و هنر در کنسرتی تحت عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» به تالار وحدت برمی‌گردد.

به گزارش ایلنا، ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی ۱۱ و ۱۲ مرداد کنسرت خود را با عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت برگزار می‌کند.

علی‌اکبر قربانی (رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶) در این ‌باره گفت: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر موسیقی ملی ایران کناره‌گیری کرده است و به خاطر شرایط موجود فعالیت کمتری دارد. ما هم فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از ایشان گرفتیم. در واقع جای بسی خوشحالی است که در مدت چهار سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی مثل فرهاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.

او ادامه داد: آقای فخرالدینی در کارشان بسیار حساس و دقیق است و هر کاری را قبول نمی‌کند ولی از آن جا که ایشان از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بود و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرت‌مان که ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار می‌شود به عنوان رهبر مهمان همراهی می‌کند.

رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر با اشاره به ضبط تصویری اجرای ارکستر به رهبری فخرالدینی بیان کرد: متاسفانه هیچ‌گاه از اجراهای ارکستر ملی به رهبری آقای فخرالدینی ضبطی صورت نگرفته و تنها آلبوم تصویری ارکسترال با حضور ایشان به ارکستر مهرنوازان برمی‌گردد که یک ارکستر خصوصی بوده است. بر این اساس و با توجه به فقر آثار ارکسترال ایرانی تصمیم داریم با حمایت‌های ریاست دانشگاه واحد ۴۶ این اجرا را ضبط کنیم.

قربانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آتی ارکستر فرهنگ و هنر گفت: حدود چهار سال از تشکیل ارکستر می‌گذرد و برخلاف دیگر ارکسترها، با وجود مشکلات موجود اقتصادی و عدم حمایت‌های دولتی، توانسته با حمایت‌های ریاست دانشگاه روی پای خود بایستد و به فعالیتش ادامه دهد و بتواند میزبان هنرمندانی چون رامیز قلی‌اف و فرهاد فخرالدینی باشد. اما ای کاش نهادهای دولتی چنین ارکسترهایی را حمایت کنند تا بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به شرایط نامناسب و هزینه‌های سنگین اجرای کنسرت‌ها، حیات ارکسترها با مشکل مواجه شده است و چنین ارکستری با فروش بلیط، به سختی می‌تواند حتی جوابگوی دستمزد نوازندگان خود باشد.

سوسن تقی‌پور (رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ و موسس این ارکستر) نیز گفت: از ابتدای تشکیل ارکستر، آقای فخرالدینی مهمان اختصاصی اجراهای ما بودند و ایده‌های خوبی در خصوص کیفیت کار ارکستر در اختیارمان می‌گذاشتند. با توجه به این حضورها و نظرات دلسوزانه، شاهد پیشرفت و ارتقا ارکستر بودند و این دعوت بهانه‌ای برای حضور دوباره ایشان روی صحنه شد.

او درباره همراهی فرهاد فخرالدینی با یک ارکستر دانشجویی اظهار کرد: ارکستر فرهنگ و هنر تنها نام ارکستر دانشجویی را یدک می‌کشد، چرا که اعضایش بهترین نوازندگان معتبرترین ارکسترهای داخلی و خارجی هستند. این ارکستر اجراهای فصلی دارد و با حضور در فستیوال‌های خارجی و حضور نوازندگان بین‌المللی چون رامیز قلی‌اف، هر روز بر کیفیت آن افزوده شده و امیدوارم با حضور اساتیدی چون فخرالدینی انگیزه بیشتری به اعضای ارکستر تزریق شود.

کد N1913314

وبگردی