آفتاب

ایرانیان رکورددار اتلاف وقت

ایرانیان رکورددار اتلاف وقت

ایران رتبه اول اتلاف وقت در ترافیک را دارد

آفتاب: «اتلاف وقت»، عنوانی که کمتر به آن توجه می‌کنیم. البته این اتلاف وقت در تابستان به بهانه گرمای هوا بیشتر به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان داده که اتلاف وقت در پشت ترافیک‌ها در ایران رکورددار جهان است. ایران رتبه اول اتلاف وقت در ترافیک را دارد.

به گزارش آفتاب تحقیقاتی که در موسسه Numbeo انجام شده بیانگر این واقعیت است که ایرانی‌ها بیشترین اتلاف وقت را در ترافیک‌های شهری دارند. شایان ذکر است که تهران به عنوان یک کلان شهر رتبه نهم اتلاف وقت در ترافیک را در بین شهرهای جهان داراست. برآوردها حاکی از آن است که 7 هزار‌میلیارد تومان سالانه به خاطر اتلاف وقت در ترافیک توسط شهروندان تهرانی خسارت وارد می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد که سهم هر نفر تهرانی حدود 40 دقیقه اتلاف وقت است.

اما چه باید کرد که حداقل درمورد اتلاف وقت، رکورد دار نباشیم. سال‌هاست که در جهت کم کردن بار ترافیکی کلان شهرهای ایران اقدامات متعددی صورت گرفته است؛ راه اندازی مترو، اتوبوس‌های سریع السیر، طرح‌های مختلف ترافیکی، طرح زوج و فرد در پایتخت، جریمه‌های متعدد راهنمایی و رانندگی و... اما ظاهرا هیچ یک نتیجه بخش نبوده است. شاید مسئولانی که اقدامات مختلفی در زمینه کم کردن حجم ترافیک و ممانعت از اتلاف وقت انجام داده‌اند، صبح‌ها وارد مترو شهری نمی‌شوند یا وضعیت اتوبوس‌های سریع السیر را ندیده‌اند. ظاهرا این حجم از وسایل حمل و نقل عمومی‌ و تجهیزات موجود در این وسایل جوابگوی نیاز شهروندان نیست! شاید رسانه‌ها آن طور که باید و شاید در زمینه عدم استفاده افراد از خودروهای تک سرنشین اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی نکرده‌اند! شاید...
کد N1913278

وبگردی