آفتاب

توسعه فناوری‌های نوین برای کاهش مراجعات به سازمان تامین اجتماعی

توسعه فناوری‌های نوین برای کاهش مراجعات به سازمان تامین اجتماعی

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی پنج ساله در این سازمان گفت: براساس این برنامه امیدواریم که در آینده از طریق توسعه فناوری‌های نوین به جایی برسیم که کسی برای انجام امور خود به سازمان مراجعه نکند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نوربخش در مراسم امضای تفاهمنامه میان معاونت علمی و سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان 41 میلیون و 900 هزار نفر از جامعه را تحت پوشش قرار داده که 6 میلیون نفر از این افراد مستمری بگیر هستند، ادامه داد: این سازمان،‌ سازمانی است که 16 ریسک از جمله بیکاری، دستمزد، پروتز، هزینه ازدواج و کفن و دفن را تحت پوشش قرار می‌دهد که این امر نشان می‌دهد از زمان تولد تا پس از فوت افراد این سازمان وظایفی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه این سازمان تعهداتی در زمینه عدم انتقال ریسک‌های محتمل مانند سالمندی و بیمه دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ریسک‌های مختلف در جامعه افزایش یابد، وظایف این سازمان با اهمیت‌تر خواهد شد.

نوربخش با بیان اینکه در سال گذشته 300 میلیارد تومان برای بیکاری، 1500 میلیارد تومان هزینه درمانی و 200 میلیارد تومان برای سایر هزینه‌ها از سوی این سازمان پرداخت شده است، اظهارکرد: اقدامات این سازمان به مثابه اقتصاد مقاومتی است و برای توسعه این فعالیت‌ها نیازمند تحولات گسترده با شرکای اجتماعی هستیم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه خدمات ما برای کارگران و مستمری‌بگیران است، ادامه داد: در گذشته سطح تعاملات این سازمان با شرکای اجتماعی در سطح کنونی نبوده است و ایجاد این سطح از تعاملات در سایه اعتمادسازی‌های مشترکی بوده که در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از فناوری‌های نوین، گفت: با استفاده از این فناوری‌ها، 60 میلیون مراجعه کننده به این سازمان به 20 میلیون نفر کاهش یافته است و امیدواریم در آینده به نقطه‌ای برسیم که کسی برای انجام درخواست‌های خود به این سازمان مراجعه نکند.

نوربخش با بیان اینکه برنامه راهبردی پنج ساله برای سازمان تامین اجتماعی تدوین شده است، گفت: این برنامه که اجرای آن تا سال 98 ادامه دارد، مبنای اقدامات ما در سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از فناوری‌های نوین قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N1913086

وبگردی