آفتاب
وزارت ارتباطات اعلام کرد:

منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات فرودگاه مسافری می‌شود

منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات فرودگاه مسافری می‌شود

اجرای طرح جامع استفاده از ظرفیتهای بالفعل منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات با تاکید بر راه اندازی شهرک ICT و فرودگاه مسافری و شهری (عملیات پروازی) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، اجرای طرح جامع استفاده از ظرفیتهای بالفعل منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات (پیام) با حضور مدیران و مشاوران ارشد وزارت ICT، در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح قرار است در فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای ۳۶۰۰ هکتار اراضی با چشم انداز ۲۰ ساله به اجرا دربیاید. با توجه به اولویت های متفاوت این منطقه، طرح جامع در ۳ بخش تولید، پردازش و پشتیبانی صنعت و خدمات اقتصادی، شهرک ICT و فرودگاه مسافری و شهری (عملیات پروازی) طبقه بندی شده است.

نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در این جلسه با اشاره به تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه این منطقه اقتصادی، اظهار امیدواری کرد که با مطالعات صورت گرفته و با طرح های موجود، هرچه زودتر گام های بعدی در جهت توسعه این مجموعه به صورت بلند و مستحکم برداشته شود.

وی درباره ایجاد شهرک ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: وزارت ارتباطات در مجموع سیاستگذاری های خود، از همان ابتدا برای این منطقه، نقش یک هاب بین المللی در صنعت و ICT را مدنظر داشت که امیدواریم با مسافری شدن آن، به این اهداف بیش از پیش نزدیک شویم.

جهانگرد با اشاره به مطالعات صورت گرفته و حضور مشاورین بین المللی در این پروژه گفت: انشاء الله به هدف ایجاد یک منطقه پیشرو در حوزه تکنولوژی، سرآمد در حوزه دانش بنیان و اشتغال دانش آفرین دست پیدا کنیم.

سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی وزارت ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت این منطقه در حوزه لجستیک و حوزه صنایع دانش بنیان یا صنایع مرتبط با تکنولوژی، گفت: شرکت های متعددی در حوزه ICT و دانش بنیان در این مجموعه درحال آغاز فعالیت خود هستند.

کد N1912912

وبگردی