آفتاب

از رایگان شدن داروی بیماران پیوند کلیه تا ماجرای قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

از رایگان شدن داروی بیماران پیوند کلیه تا ماجرای قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

رایگان شدن داروی بیماران پیوند کلیه، اعلام نتایج آزمون استخدامی در هفته اول مرداد، اظهار نظر رییس سازمان امور اجتماعی کشور درباره اعترافات دختر ۱۷ ساله در صداوسیما، انتقاد از قیمت‌گذاری آب در ایران و ... از جمله اخبار یکشنبه - 24 تیرماه تحریریه اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، تا زمان انتشار این بسته خبری حدود 60 محتوا در تحریریه اجتماعی این خبرگزاری منتشر شده و در ادامه بخشی از این اخبار آمده است:

تقی رستم‌وندی - رییس سازمان امور اجتماعی کشور- امروز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: صدا و سیما می‌توانست در رابطه با پخش اعترافات دختر ۱۷ ساله اینستاگرامی حرفه‌ایتر عمل کند و پخش این ماجرا با استانداردهای حرفه‌ای فاصله بسیاری داشت. به گفته وی، در میان ۸۰ میلیون جمعیت کشوری که مطابق با هنجارها و اصول ارزشی در کشور زندگی میکنند تعدادی نیز هستند که دچار کج روی و انحراف رفتار می‌شوند و فضای مجازی نیز این روزها به دلیل فراگیر و عمومی بودن، این افراد را برجسته میکند. به همین سبب در اینگونه موارد باید فرد را دعوت کرد و اگر قابلیت ارشاد دارد آن را راهنمایی کرد.

سردار حسین اشتری - فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: موضوعات اجتماعی نباید به موضوعات امنیتی بدل شود. وی در این خصوص توضیح داد و گفت: ما کشور پویایی داریم و به حمدالله آزادی هم در این کشور هست و بر خلاف اینکه می‌گویند آزادی نیست، همه گروه‌ها آزادی دارند و به همین دلیل ما نباید بگذاریم اتفاقات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود؛ بلکه باید قدرت پیشگیری اجتماعی‌مان را افزایش دهیم.

مدتی است که بحث افزایش مصرف داروی خوراکی بجای نوع تزریقی برای بیماران تالاسمی مطرح شده؛ مساله‌ای که البته خیلی به مذاق تالاسمی‌ها خوش نیامد؛ چراکه ترجیح می‌دهند به روال سابق از داروی تزریقی برای درمان‌شان استفاده کنند. دکتر جمشید کرمانچی درباره این موضوع به ایسنا توضیح داد و گفت: دیدگاه برخی بیماران این است که از آنجایی که در حال حاضر شرایط کشور دچار مشکلاتی شده، می‌خواهیم نوع داروی آنها را تغییر دهیم، درحالیکه اصلا اینطور نیست. مشکل کشور ما در زمینه بیماران تالاسمی این است که سال‌ها از پروتکل‌های بین‌المللی درمانی این بیماران تبعیت نکرده‌ایم. در حال حاضر دیگر کشورها در حوزه تالاسمی از داروی تزریقی استفاده نمی‌کنند، بلکه با داروهای خوراکی خیلی راحت‌تر به بیماران خدمت ارائه می‌دهند. در نتیجه ما می‌خواهیم فاصله کشور را از نظر علمی با کشورهای دیگر کاهش دهیم.

داروی گران‌قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد؛ داروی « راپامیون» یکی از پرمصرف‌ترین داروهای بیماران پیوندی کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، با پیگیری‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و دستور مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، از امروز در داروخانه‌های سراسر کشور به صورت رایگان توزیع می‌شود.

تقی نوربخش – رئیس سازمان تامین اجتماعی- در پاسخ به منتقدان حضور دولت در شورای عالی تامین اجتماعی گفت: برخی نمایندگان مخالف حضور دولت در شورای عالی هستند، اما صندوق بین نسلی است و کسی که اکنون سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌خواهد در نسل بعد مزایای آن را بگیرد، اگر دولت نباشد بیمه‌گذار از چه کسی باید حق خود را بگیرد؟ حضور دولت ضمانت آن است تا سازمان پاسخگو باشد.

اسفندیار چهاربند - رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش- امروز اعلام کرد: طبق وعده سازمان سنجش نتایح آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته اول مرداد اعلام می‌شود. مصر هستیم تا شهریور گزینش را انجام دهیم و پذیرفته شدگان از مهر وارد دوره حرفه آموزی یکساله در دانشگاه فرهنگیان شوند.

علی مریدی - کارشناس مدیریت منابع آب ایران- از قیمت‌گذاری آب کشور به‌ شدت انتقاد کرد و گفت: اگر طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به‌درستی اجرا می‌شد و منابع ارزشمند کشور از جمله آب با قیمت واقعی در اختیار مردم قرار می‌گرفت، به‌طور قطع می‌توانستیم مصرف آب را کنترل و بحران آب را حل کنیم و به جای پرداخت یارانه نقدی، تجهیزات کاهش مصرف در اختیار شهروندان قرار دهیم.

به دنبال خشک شدن آب چشمه‌علی شهرری، رییس اداره محیط زیست این شهرستان با تاکید بر اینکه پیگیر وضعیت چشمه علی ازطریق سازمان میراث فرهنگی هستیم، گفت: با وجود وعده مسئولان مترو برای بازگشت آب به چشمه‌علی، متاسفانه این چشمه هنوز خشک است.

سردار محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- نیز اعلام کرد: پلیس مسئول قطع شدن برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیست و زیرساخت‌های کنترلی این چراغ‌ها در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

:تیترهای زیر، پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی به انتخاب مخاطبان تا لحظه انتشار این بسته خبری هستند

داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

اعلام نتایج آزمون استخدامی در هفته اول مرداد

شرایط ابطال دفترچه‌ بیمه‌های سلامت

«آب» یک کالای «مفت» به حساب می‌آید

نباید موضوعات اجتماعی امنیتی شود

انتهای پیام 

کد N1912686

وبگردی