آفتاب

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد/برنامه‌ریزی برای توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور

تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد/برنامه‌ریزی برای توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز از برنامه‌ریزی برای توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور و تلاش برای اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که دارای بیشترین تعداد واحد و مراکز دانشگاهی است، تلاش‌های زیادی در رابطه با توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور انجام داده است، گفت: در همین راستا مراکز رشد واحدهای شیراز، مرودشت و لار راه‌اندازی شده و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مراکز رشد واحدهای لامرد و ارسنجان در حال شروع فعالیت هستند و واحد جهرم نیز به عنوان یک مرکز رشد اقماری زیر نظر پارک علم و فناوری استان فارس مشغول فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 هسته و شرکت دانش محور در مرکز رشد واحد شیراز مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز با تولید ثروت از علم به درآمدزایی واحد کمک می‌کنند.

 کاوه پیشقدم با تاکید بر روند رو به رشد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار بوده و امروز بسیاری از این محصولات تجاری‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به محصولات دانش‌بنیان تجاری‌سازی شده دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: نرم‌افزار آموزش مجازی ابنیه‌ای تاریخی با زبان‌های مختلف، پاک کننده شیشه خودرو ، سیستم ضد جلبک، توپک آتشنشانی، پرینتر سه بعدی و نرم افزارهای مختلف کاربردی از جمله این محصولات هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد استان فارس با تاکید بر لزوم توسعه کارآفرینی و حمایت از محصولات دانش‌بنیان به عنوان اهداف دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز علاوه بر برنامه‌ریزی برای توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور و تلاش در اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان، در نظر دارد در سال جاری ضمن برگزاری نمایشگاه‌های نوآوری و کارآفرینی نسبت به برگزاری دو رویداد(استارتاپ ویکند) و چالش فناوری اقدام کرده و با ایجاد دفتر حقوقی مالکیت فکری و حمایت از ثبت اختراع داخلی و پتنت (اختراع بین‌المللی) در توسعه کمی و کیفی اهداف مورد نظر گام بردارد.

انتهای پیام

کد N1912657

وبگردی