آفتاب

باید متحد باشیم و به ارائه راه‌کار بپردازیم

باید متحد باشیم و به ارائه راه‌کار بپردازیم

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه نشست مشترک بررسی مشکلات تامین ارز واحدهای اصناف، با حضور برخی از روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور گفت: «درمورد نظام ارزی باید بگویم که ارز در اختیار صنایع بزرگ است و این مشکل بین صنایع کوچک و بزرگ است چرا که افزایش قیمت مواد اولیه مورد اعتراض بنگاه‌های کوچک است. با تشکیل ستاد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت این معضل را حل خواهیم کرد.»

به گزارش ایلنا؛ فاضلی گفت: «در بخش توزیع هم به همین گونه است، به خصوص بحث توزیع گروه اول و کالاهای اساسی؛ البته در مباحث توزیعی نظارت بر عهده اصناف و اتحادیه ها است.
این هماهنگی به عهده اتاق‌های اصناف است و این اتاق‌ها حتی بیشتر از ظرفیت موجود به این مهم می‌پردازند.»
وی در ادامه به بروز برخی مسائل طی ماه‌های گذشته پرداخته و تصریح کرد: «بازار کشور در این دو سه ماه اخیر دستخوش ناملایمات بوده و دلیل تشکیل کارگروه حل مشکلات به خصوص در بحث تامین است. در بحث تامین بنگاه‌های کوچک و متوسط در موضوع تخصیص ارز اتفاقی نیافتاد و مواد اولیه در این زمینه به دست بازار نرسید. همه ما در حل مشکل باید متحد باشیم و به گله نپردازیم و به راهکار بپردازیم. ساز و کار هم ایجاد هماهنگی است.
این هماهنگی هم در تامین مواد اولیه است و هم در سایر موارد؛ این کارگروه در راستای حل مشکلات است.» علی فاضلی در انتها به موضوع افزایش قیمت به خصوص در مورد افزایش قیمت نان گفت: «خیلی از اتحادیه‌ها در این مباحث حرف دارند.
سال قبل طی ابلاغیه‌ای جلوی افزایش قیمت را گرفتیم اما این وضعیت نگران‌کننده است. هنوز نتوانتسیم در بحث نان کاری کنیم و فکر می‌کنیم بحث افزایش نرخ نان را نباید داشته باشیم و این خواست مردم است اما از طرف دیگر صاحب بنگاه باید مورد حمایت قرار بگیرد.»

 

کد N1911956

وبگردی