آفتاب

نخستین آزمون عملی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد تهران برگزار شد

نخستین آزمون عملی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد تهران برگزار شد

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اعلام کرد: نخستین آزمون عملی نهایی بالینی دانشجویان رشته پرستاری (OSCE) این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، طاهره نصرآبادی اظهار کرد: امروزه به منظور ارزیابی توانمندی دانشجویان و فراگیران رشته‌های تخصصی پرستای، آزمون ساختارمند عینی به صورت آسکی برگزار می‌شود که قادر است به نحو مطلوب و عینی صلاحیت بالینی فراگیران را بررسی کند.

وی افزود: آزمون عملی نهایی بالینی دانشجویان رشته پرستاری برای اولین‌بار در این دانشگاه با هدف ارزشیابی توانمندی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری در حیطه‌های مهارتی، آموزشی و ارتباطی دانشجویان در بخش‌های اصول و مهارت‌های پرستاری، پرستاری بزرگسالان و سالمندان، کودکان، روان‌پرستاری و بهداشت مادران و نوزادان در جهت ایفای اثربخش نقش‌ها و وظایف حرفه‌ای قبل از فارغ‌التحصیلی و ورود به بازار کار در حال برگزاری است.

نصرآبادی درباره شرایط شرکت دانشجویان در این آزمون اظهار کرد: دانشجویان برای شرکت در آزمون صلاحیت بالینی باید قبل از برگزای آزمون، نمره قبولی کلیه دروس تئوری و کارآموزی‌های مندرج در برنامه آموزشی تعیین شده مقطع کارشناسی رشته پرستاری که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده کسب کرده باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در خصوص نحوه برگزاری این آزمون گفت: آزمون عملی ارزیابی صلاحیت بالینی در قالب 8 ایستگاه اجرا می‌شود که شامل ایستگاه علائم حیاتی، اکسیژن تراپی، احیای قلبی ریوی، پانسمان، بهداشت جامعه، بهداشت روان، مراقبت از کودکان، دارو و تزریقات است که طی آن دانشجویان مطابق زمان در نظرگرفته شده ارزیابی خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1910464

وبگردی