آفتاب

حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه

حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت افزایی دانشگاه علامه

طرح مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی با هدف ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از سال گذشته به اجرا درآمد و تاکنون بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی این مرکز شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۹۶ با تاسیس دفتر مهارت افزایی، آموزش مهارت‌های تخصصی دانشجویان را با هدف توانمندسازی و آماده ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد و تلاش خود را کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه معطوف کرد.

توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست گذاری های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.

از جمله مهمترین اهداف این طرح، توسعه مهارت های دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینی و اشتغال؛ برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه؛ زمینه سازی برای بروز استعداد و علایق فردی و گروهی؛ افزایش دانش و نگرش حرفه ای؛ تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه؛ و ایجاد تحول در یادگیری عملی مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی بوده است.

بر این اساس بعد از تاسیس این دفتر، آموزش دوره های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته های مختلف شکل گرفت و به منظور ایجاد زمینه ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجویان با مشارکت در این طرح امکان استفاده رایگان از یک دوره مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی و نیز استفاده از تحفیف ۴۰ درصدی سایر دوره ها برخوردار شدند.

ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن هادر دوره‌ها مورد توجه بوده است همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی ،سازمان بورس کشور شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت همکاران سیستم و  ...‌غیره در برگزاری این دوره‌ها موردتوجه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، تاکنون  بیش از ۲۰۰ هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزارشده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه در ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (۱۷تیر لغایت جمعه ۲۲تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی  تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبایی به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام

کد N1910124

وبگردی