آفتاب

سرپرست دانشکده‌های«بهداشت»و«سلامت،ایمنی و محیط‌زیست» علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شد

سرپرست دانشکده‌های«بهداشت»و«سلامت،ایمنی و محیط‌زیست»  علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شد

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی حکمی دکتر اکبر اسلامی عضو هیأت علمی دانشگاه را به عنوان سرپرست دانشکده‌های «بهداشت» و «سلامت، ایمنی و محیط زیست» منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر اکبر اسلامی دکتری تخصصی بهداشت محیط (Ph.D) و  دانشیار گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. 

عضویت در شورای سیاستگذاری بهداشت محیط وزارت بهداشت، ریاست مرکز تحقیقات کنترل عوامل زیان آور محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضویت در کارگروه تخصصی ارزیابی اثرات بر سلامت (پیوست سلامت) معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بخشی از سوابق اجرایی دکتر اکبر اسلامی است.

دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین طی حکمی محمد حسین سعیدی را به عنوان سرپرست مدیریت امور مالی دانشگاه منصوب کرد.

محمد حسین سعیدی پیش از این مدیریت امور مالی دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده داشت. از دیگر سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت امور مالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال های ۸۹ تا ۹۳ و هم چنین مدیریت امور مالی انستیتو تغذیه کشور از سال های ۹۳ تا ۹۵ اشاره کرد.

اولین گردهمایی متخصصین حوزه سلامت عمومی دانشگاه تیرماه برگزار می شود

به گزارش ایسنا، اولین گردهمایی متخصصین حوزه سلامت عمومی دانشگاه با موضوع بررسی تحولات جهانی در حوزه سلامت عمومی در تاریخ 24 و 25 تیرماه در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

این گردهمایی با موضوع بررسی تحولات جهانی حوزه سلامت عمومی و کاربست ملی گزارشهای جهانی سلامت برگزار خواهد شد.

سمینار با حداکثر 8 امتیاز باز آموزی مداوم، برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای ثبت نام به آدرس  http://www.ircme.ir مراجعه کنند.

کتاب مرجع "مراقبت‌های بعد از عمل در بیماران جراحی قلب" به چاپ دوم رسید

کتاب مرجع مراقبت های بعد از عمل در بیماران جراحی قلب تالیف هیاتی از نویسندگان تراز اول جهان توسط انتشارات بین المللی اسپرینگر به چاپ دوم رسید.

این کتاب به سرپرستی دکتر علی دباغ استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با مشارکت بیش از ۲۰ تن از نویسندگان طراز اول جهان در رشته های بیهوشی و قلب به زبان انگلیسی انتشار یافته است.

دکتر دباغ سرپرست تیم نویسندگان این کتاب با اشاره به چاپ اول آن در سال ۲۰۱۴ به ایسنا گفت: کتاب Postoperative Critical Care for Adult Cardiac Surgical Patients جزو معدود کتابهای مرجع پزشکی به زبان انگلیسی از کشور جمهوری اسلامی ایران است که توسط Springer یکی از معروفترین انتشارات جهان به چاپ رسیده است.

به گفته استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مخاطبان این کتاب متخصصان قلب، پزشکان جراح قلب، فوق تخصص بیهوشی قلب، فوق تخصص آی سی یو، متخصصان قلب، پرستاران آی سی یو و سی سی یو، دانشجویان پزشکی و دانشجویان سایر رشته ها هستند.

گفتنی است این کتاب به زبان انگلیسی ومشتمل بر ۲۲ فصل و بیش از ٧٠٠ صفحه است که مقدمه چاپ اول آن در سال ۲۰۱۴ توسط Lawrence Cohnیکی از بزرگترین جراحان قلب دنیا نوشته شده بود و مقدمه چاپ دوم آن نیز در سال ۲۰۱۸ توسط دو تن از اساتید بنام بیهوشی قلب به نامهای John G. Augoustidesو Jacob Gutscheنگاشته شده است.

دانشجوی پزشکی دانشگاه بهشتی به عنوان پژوهشگر برجسته در سال 1397 انتخاب شد

دانشجوی پزشکی دانشکده پزشکی شهید بهشتی؛ رضا طاهریان (دبیر سابق کمیته پژوهشی دانشجویان دانشکده) موفق به "کسب عنوان پژوهشگر برجسته" معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1397" شد.

این دانشجو در زمینه های چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی، ارائه مقالات در کنگره‌های معتبر داخلی و خارجی، ثبت اختراع و همکاری در کمیته پژوهشی، فعالیت شایانی داشته و به همین سبب توانست عنوان پژوهشگر برجسته معاونت پژوهشی وزارت متبوع را به خود اختصاص دهد.

دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران تیرماه سالجاری برگزار می‌شود

دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران 28 و 29 تیرماه سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محورهای کنگره، تصویربرداری پزشکی، پرتودرمانی و انکولوژی پرتوی، پزشکی هسته‌ای، پردازش سیگنال و تصاویر پزشکی، آثار زیست شناختی پرتوهای یونیزان و غیر یونیزان در پزشکی، بیوالکتریسیته، جریان های پرفرکانس و فراصوت در پزشکی، فن‌آوری‌های نوین و نانو ذرات در پزشکی،حفاظت پرتوی در پزشکی و محیط زیست، مدل سازی و شبیه سازی در پزشکی و کاربرد پرتوهای غیریونیزان در پزشکی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1909650

وبگردی