آفتاب

ضرورت تامین به‌موقع ارز برای خرید تجهیزات پزشکی

ضرورت تامین به‌موقع ارز برای خرید تجهیزات پزشکی

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین اساس وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور، دغدغه جدی دارد که محصولات سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی به صورت نظام مند تامین شود.

 

به گزارش ایلنا، رضا مسائلی با اشاره به نشست صبح امروز وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و مدیران ارشد وزارت بهداشت درباره گزارش میدانی اقدامات حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: در این نشست درخصوص همکاری با دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و گمرک در زمینه تامین مواد اولیه خطوط تولید و تامین تجهیزات پزشکی و قطعات پزشکی این تجهیزات، بحث و پیشنهاداتی برای تسهیل فرآیندهای موجود مطرح شد. همچنین مقرر شد جلساتی با وزیر صنعت، رییس کل گمرک، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس کل بانک مرکزی برگزار شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و تحریمهای ظالمانه دشمنان، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین اساس وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور، دغدغه جدی دارد که محصولات سلامت‌محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی به صورت نظام‌مند تامین شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: دغدغه جدی وزارت بهداشت، تامین محصولات سلامت محور است و در این زمینه، ساعات کار همکاران ما در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا در صورت کند شدن فرآیندها، اشکالات به‌صورت نظام‌مند برطرف شود. وزیر بهداشت در هفته جاری جلساتی را با وزرای مربوطه درخصوص تامین محصولات سلامت محور خواهد داشت و امیدواریم که در این جلسات، فرآیندهای تامین مواد اولیه، تجهیزات پزشکی و قطعات پزشکی را تسهیل کنیم.

مسائلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تامین ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت محور باید به موقع و اولویت‌ها نیز نظام‌مند باشد و از برداشت‌ها و اقدامات سلیقه‌ای پرهیز شود همچنین باید منابع اطلاعاتی دقیقی در زمینه‌های صدور مجوز واردات، ثبت سفارش، مرحله تخصیص ارز در بانک مرکزی، ترخیص از گمرک و نظارت‌های بعد از واردات تجهیزات پزشکی و قطعات یدکی نیز وجود داشته باشد.

کد N1908487

وبگردی