آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تولیدکنندگان مواد اولیه خود را آزاد می‌خرند اما خودروسازها با ارز دولتی چای وارد می‌کنند

تولیدکنندگان مواد اولیه خود را آزاد می‌خرند اما خودروسازها با ارز دولتی چای وارد می‌کنند

مدیر هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیان کرد: شرکت‌های خودرو‌سازی به اسم وارد کردن چای؛ ارز۴۲۰۰ دریافت کرده‌اند این درحالی‌ست که ما تولیدکنندگان داخلی؛ مواد اولیه خود را بدون ارز دولتی خرید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرحیم مفیدی (مدیر هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی) با اشاره به مشکلات کنونی پیش‌روی واحدهای تولیدی فرش ماشینی و کاهش تولید تعدادی  از واحدها به علت کمبود مواد اولیه اظهار داشت: در صورت تحقق وعده مسوولان در رفع مشکلات، شرکت‌ها می‌توانند کماکان به کار خود ادامه دهند وگرنه علیرغم میل باطنی صاحبان صنایع، به تدریج تولید کاهش خواهد یافت و تولیدکنندگان نخواهند توانست پاسخگوی تعهدات خود باشند.

 مفیدی در رابطه با گرانی مواد اولیه شرکت‌های ریسندگی BCF گفت: خوراک پتروشیمی‌ها با دلار ۴۲۰۰ تومانی است ولی تولید آن‌ها به قیمت ارز آزاد در بازار فروخته می‌شود. متاسفانه در فهرستی هم که منتشر شد، نشانی از تعلق گرفتن ارز۴۲۰۰ به تولید داخلی نیست. 

وی ادامه داد: کشوری که خودش چای و حبوبات تولید می‌کند؛ چه دلیلی دارد که این‌ اقلام را آن‌هم با این حجم بالا وارد کند؟! شرکت‌های خودرو‌سازی به اسم وارد کردن چای؛ ارز۴۲۰۰ دریافت کرده‌اند این درحالی‌ست که ما تولیدکنندگان داخلی؛ مواد اولیه خود را بدون ارز دولتی خرید می‌کنیم.

مفیدی در رابطه با جلسات پیگیری‌ و مذاکراتی که با مسوولان حوزه صنعت و تجارت کشور انجام شده است، بیان کرد: قول‌های مساعدی برای تخصیص ارز جهت تامین مواد اولیه شرکت‌های ریسندگی و فرش ازجانب وزارت صنعت و تجارت داده شده اما همانطور که پیش‌تر گفتم در صورت عدم تحقق وعده مسئولان در رفع مشکلات، کارخانجات فرش‌دستباف رو به تعطیلی خواهند رفت.

کد N1907156

وبگردی