آفتاب
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند:

بیش از یک میلیون دانش آموز درگیر آسیب های اجتماعی هستند

بیش از یک میلیون دانش آموز درگیر آسیب های اجتماعی هستند

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات به ما آماری داده شده است که از درگیری بیش از یک میلیون دانش آموز با آسیب های اجتماعی خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هم اندیشی مسئولان سازمان دانش آموزی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس، قائم مقام و مدیران سازمان دانش آموزی، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و نائب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی او برای انتخاب محمد روشنی به عنوان قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزش تشکر کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه دانش‌آموزی سه سازمانی هستند که در مدارس کار می‌کنند و کارهایشان هم شایسته قدردانی است.
او ادامه داد: شما باید هدایتگر تشکل‌ها باشید و هدایت میلیون‌ها نفر باعث انجام کارهای بزرگی در حوزه پرورشی می‌شود. سند تحول بنیادین مشخص کرده است که باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که عاشق ایران، انقلابی و امیدوار به آینده نظام باشند. البته کار پرورشی در این ایام کار راحتی نیست، اگر زمانی فقط تلویزیون و رادیو اطلاع‌رسانی می‌کرد امروزه هزاران سایت و کانال و شبکه در حال پمپاژ خبری دروغ و شایعه هستند به جامعه و از جمله دانش‌آموزانی که ذهن پاک دارند، هستند؛ در نتیجه تربیت در این ایام کار بسیار سختی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس حتما باید کمک کند تا حوزه پرورشی در مدارس تقویت شود. به اعتقاد ما باید امور اقتصادی تامین شود تا افراد هدایتگر صرف مشغول کار پرورشی باشند. ما آمادگی داریم تا اصلاحات قوانین موجود را با مشورت مدیران آموزش و پرورش انجام دهیم.
کوچکی‌نژاد نگاه وزیر آموزش و پرورش را به مسائل این حوزه با اولویت «پرورشی» خواند و گفت: این نگاه در انتخاب مدیران و معاونان نیز خود را نشان داده است. از جمله سامانه انتخاب مدیران همه چیز را قانونمند کرده‌اند و قرار است مدیران مدارس براساس آزمون و بررسی شایستگی‌هاانتخاب شوند که به دلیل اهمیت جایگاه مدیر در مدرسه اقدام ارشمند و مهمی است.
علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، لازمه انجام حجم بالای فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را نیروی کار متخصص و ماهر دانست و گفت: باید سازمان دانش‌آموزی در استان‌های مختلف نیروی مناسب استخدام کند و کارها را سریع‌تر پیش ببرد.
سلیمی از محتوای تولیدشده برای دانش‌آموزان تشکر کرد و گفت: باید در انتقال این محتوا به دانش‌آموز هم تلاش بیشتری صورت بگیرد.
او از درگیری نزدیک بیش از یک میلیون دانش‌آموز با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این آماری است که در کمیسیون به ما داده شده است. این آمار بعد از این همه تلاش صورت گرفته باورنکردنی است ومتاسفانه دچار عقب‌گرد شده‌ایم، اما ما در مجلس هر کاری که بتوانیم برای سازمان دانش‌آموزی و وزارت آموزش وپرورش انجام دهیم.
حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در مجلس، نیز از وزیر آموزش و پرورش و نگرش ایشان به مدارس تشکر کرد و گفت: از زمانی که ایشان مشغول به کار شده‌اند یک نظریه یادگیری مبتنی بر عملکرد حاکم شده است.
یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نیز در این جلسه از نبود روحیه کار گروهی حتی در مجلس شورای اسلامی هم انتقاد کرد و گفت: باید نتیجه‌گرا باشیم و جوانانی تربیت کنیم که به درد آینده جمهوری اسلامی ایران بخورند.
فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس نیز راهبردهایی را که معاون فرهنگی و پرورشی برای اجرای فعالیت‌های خود انتخاب کرده است، بسیار خوب خواند و گفت: برنامه توسعه فرهنگ قرآن باید دنبال شود که اگر دانش‌آموزان ما با قرآن انس بگیرند، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و انحراف‌های رفتارها مصون خواهند بود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی هم طرح نماد یعنی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در حال اجرا است، من خواهش می‌کنم که حتی با کمبود امکانات هم این طرح را اجرا کنید چون نقش بسیاری مهمی از مصونیت در برابر رفتارهای پرخطر دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحثیقات مجلس همچنین گفت: در سال 93 تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان امضا شده است که می‌تواند به شور و نشاط و امید در مدارس بیفزاید. شما باید از این وزارت‌خانه بخواهید تا همراهی لازم را برای اجرای دقیق تفاهم‌نامه و افزایش شور و نشاط داشته باشد.
محمد بیرانوند، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در ادامه این جلسه گفت: حضور این تعداد نماینده در این مجلس نشان‌دهنده اهمیت به سازمان دانش‌آموزی و فعالیت‌های آنهاست. ما نباید غافل شویم که نیاز به کار بیشتری در حوزه مدارس وجود دارد.
قاسم احمد لاشکی، نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت و نائب‌رئیس کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این نشست گفت: خوشبختانه دکتر روشنی در زمان مسئولیت‌شان در مدیرکلی مجلس وزارت آموزش و پرورش خیلی لایق، پیگیر و همراه و موفق بوده است و امیدورایم در سازمان دانش‌آموزی هم موفق باشد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: کار پرورشی بسیار سخت است، اما باید کاری کنید تا همه علاقه‌مند شوند و برای یادگیری مهارت‌های لازم برای آینده خود، عضو سازمان شوند.
کد N1906976

وبگردی