آفتاب

اختصاص شش میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی سینماهای آذربایجان‌شرقی

اختصاص شش میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی سینماهای آذربایجان‌شرقی

با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و با دستور ویژه استاندار، شش میلیارد ریال از اعتبارات استانی جذب و در بازسازی و به‌سازی سینماهای این استان هزینه شد.

به گزارش ایلنا، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه «شش میلیارد ریال از اعتبارات استانی جذب و در بازسازی و به‌سازی سینماهای این استان هزینه شد» گفت: با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های سازمان سینمایی، بازسازی و به‌سازی سالن‌های سینمای این استان در اولویت قرار گرفته و اجرایی شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول و در خرداد سال ۱۳۹۴ تعداد ۵ باب از سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در شهرهای شبستر، مراغه، میانه، مرند، بناب و یک سالن سینمایی در شهرستان اهر با کمک سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر مجهز به سیستم پخش دیجیتال شد که با حضور رئیس‌جمهور، طی مراسمی رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

 فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین برطرف کردن نواقص فیزیکی و تجهیز به سیستم تهویه حرارتی و برودتی ۱۰ سالن از مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، در دستور کار قرار دارد.

محمد پور ادامه داد: در اسفند ۱۳۹۶ تعداد ۱۰ سالن سینما در شهرهای تبریز، ملکان و عجب‌شیر مجهز به سیستم پخش دیجیتال شده و بهره‌برداری شدند و تعداد ۲۷۷۸ صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینمایی استان افزوده شد. خوشبختانه روند نزولی سالن‌ها و ظرفیت صندلی سینماهای استان به سیر صعودی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از درخواست‌های بخش خصوصی برای ایجاد فضاهای سینمایی توسط مرجع کمیسیون بند ۵ آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از این دست سالن‌ها می‌توان به سالن سینمایی آزادی تبریز با ظرفیت ۱۳۵ صندلی، پردیس سینمایی لاله پارک با ۷ سالن سینمایی و ۷۵۰ صندلی، پردیس سینمایی اطلس با ۸ سالن سینمایی و ۷۰۰ صندلی، سالن سینمایی باراما در شهرستان اسکو با ۱۲۰ صندلی، سالن سینمایی ثاراله با ظرفیت ۳۰۰ نفر در کانون بسیج هنرمندان استان و سالن شهرداری تسوج اشاره کرد که در حال آماده‌سازی هستند که در صورت تجهیز کامل به سیستم‌های فنی و دیجیتالی برای بهره‌برداری در طول سال ۱۳۹۷ آماده سازی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: موضوع سینمای سیار با همکاری انجمن سینمایی جوانان ایران در شهرستان‌های هشترود، جلفا، هادی‌شهر، چاراویماق در حال شکل‌گیری است و تجهیزات مورد نیاز از سوی انجمن سینمای جوانان ایران ارسال شده است و در مرحله امضای قرارداد بهره‌برداری است.

 ادامه داد: در سایر شهرستان‌های فاقد سینمای آذربایجان‌شرقی با جذب اعتبارات استانی و با کمک دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، فضاهای سینمایی جدیدی در حال مرمت و آماده‌سازی است که بر اساس تفاهمنامه همکاری بین استانداری آذربایجان‌شرقی و سازمان سینمایی کشور در طول سال ۱۳۹۷ تقریباً ۹۰ در صد شهرستان‌های استان حداقل دارای یک سالن سینما خواهند بود.

 

 

کد N1906950

وبگردی