آفتاب

پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی در طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور

پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی در طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور

سجادی گفت: وزارت جهاد کشاورزی اجرای شبکه‌های صحیح آبیاری تحت فشار را در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان و اردبیل انجام داده که ۴۰ درصد در میزان صرفه‌جویی آب تاثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از سرپل‌ذهاب سیدرحیم سجادی مجری طرح شبکه‌های فرعی و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در حاشیه بازدید از طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان کرمانشاه در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اجرای شبکه‌های‌صحیح آبیاری تحت فشار را در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان و اردبیل انجام داده که ۴۰ درصد در میزان صرفه‌جویی آب تاثیر داشته است.

وی افزود: برای تامین اعتبار این طرح پنج هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت و عنایت مقام معظم رهبری به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی پرداخت شده است مصوبه این طرح ۹۳.۵.۵ اما در عمل اجرای آن از ابتدای سال ۹۴ آغاز شده است.

سجادی در ادامه تصریح کرد: اجرای این پروژه در شش استان کشور بیش از هشت هزار شغل مستقیم ایجاد کرده که باید تا پایان شهریور کار اجرایی تمام شود و تا پایان اسفند قراردادها با پیمانکاران به اتمام خواهد رسید ۳۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب پنج میلیارد تومانی تا پایان خرداد تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: تا امروز ۵۵۰ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی، مشاورین، مدیران طرح و تولید کنندگان تجهیزات منعقد شده و تا خرداد امسال این پروژه ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجری طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تصریح کرد: از حفر ۷۵ هزار و ۳۵۴ کیلومتر تراشه و لوله‌گذاری ۵۶ هزار و ۸۶۰ کیلومتر در اراضی این شش‌استان انجام شده است با اتمام این پروژه بیش از ۴ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در این شش استان خواهیم داشت.

 

 

کد N1906937

وبگردی