آفتاب

حال ایران خوب نیست؛ خواهشا شعار ندهید

حال ایران خوب نیست؛ خواهشا شعار ندهید

وقتی تعدادی شعار به خورد اذهان عمومی می دهیم و از سویی به بطن جامعه با دقت نگاه می کنیم انگار حس می کنیم که یک چیزهایی با هم جور در نمی آید

آفتاب: "تحریم ها هیچ تاثیری ندارد"، "فلان کار را می کنیم تا تاثیر تحریم ها خنثی شود"، "حال همه خوب است"، "همه چی آرومه"؛ شعارهای اینچنینی را مدت های مدیدی است که می شنویم ولی واقعیت این است که "همه چی آروم نیست"، "حال همه خوب نیست"، "راهکار درست و حسابی هم برای بی تاثیر کردن تحریم ها نداریم" و "تحریم ها هم آنطوری که گفته می شد بی تاثیر نیست". خبری می خواندم از یکی از سایت های خبری از قول عضو شورای شهر زابل. تیتر زده بود که "اینجا دختران زیر 15 سال مجبور به ازدواج هستند، کودکان از گرسنگی، جانی برای درس خواندن ندارند"

نمی خواهیم سیاه نمایی کنیم ولی وقتی تعدادی شعار به خورد اذهان عمومی می دهیم و از سویی به بطن جامعه با دقت نگاه می کنیم انگار حس می کنیم که یک چیزهایی با هم جور در نمی آید.

چند روزی است که مردم خوزستان با بی آبی و استفاده از آب نامطلوب زندگی را سپری می کنند. نمی گوییم مسئولین دست روی دست گذاشته اند و دارند نگاه می کنند ولی فعالیتی که دارند انجام می دهند در حد و اندازه شعارها نیست.

چند ماه پیش اهواز درگیر آلودگی هوای شدید بود که همچنان نیز به قوت خود باقی است، خوزستان مان هم که از بی آبی و آب نامطلوب رنج می برد و هر روز بر تعداد مسمومانی که از آب ناسالم استفاده می کنند افزوده می شود. بی کاری هم که در ایلام و کرمانشاه بی داد می کند. فقر هم که بر در و دیوارهای سیستان و بلوچستان سایه افکنده.

البته خبر دیگری که امروز باز هم بر سایت های خبری و خبرگزاری ها نقش بست خبر "بازداشت رئیس اداره مسکن و شهرسازی چابهار به اتهام اختلاس" بود. وارد جزئیات این خبر نمی شویم و فقط به این اکتفا می کنیم که "حال ایران خوب نیست؛ خواهشا شعار ندهید".




کد N1906145

وبگردی