آفتاب

مسئولان به فضای کارگری کاشان رسیدگی کنند/دو هزار واحد ریسندگی در آستانه تعطیلی

مسئولان به فضای کارگری  کاشان رسیدگی کنند/دو هزار واحد ریسندگی در آستانه تعطیلی

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: نبض کارگران صنایع ریسندگی و بافندگی کاشان کند می‌زند.

به گزارش ایلنا، «سیدجواد ساداتی نژاد» با اشاره به شرایط بحرانی صنایع کاشان حضور فوری استاندار اصفهان به شهرهای کاشان و آران و بیدگل را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: فضای کارگری در کاشان اورژانسی شده است و اگر به آنها رسیدگی نشود همه در آستانه تعطیلی پیش می‌رود.

وی افزود: ۶۰ هزار کارگر کاشانی و حدود دو هزار تولیدکننده ریسندگی و بافندگی در این منطقه در انتظار رسیدگی فوری به مشکلاتشان و رفع تعطیلی کارخانجات خود هستند.

ساداتی نژاد، با توجه به نوسانات بازار ارز و شرایط حساس و خطیر کاهش تولیدات نساجی و فرش ماشینی در کاشان بدنبال کاهش نقدینگی برای تامین مواد اولیه گفت: اکنون این خطوط تولید شرایط لازم برای تأمین الیاف ندارند و در تأمین الیاف برای تهیه نخ از نظر مالی دچار مشکل شدند و در بحران تعطیلی و توقف تولید و بیکاری کارگران خود هستند.

وی، با توجه به نوسانات بازار ارز و شرایط حساس و خطیر کاهش تولیدات نساجی و فرش ماشینی در کاشان بدنبال کاهش نقدینگی برای تامین مواد اولیه گفت: وزرای کار، اقتصاد و صنعت باید جلسه اضطراری برای رفع این مشکل تشکیل دهند.

ساداتی نژاد با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی وحدت و همدلی سه قوا را راه برون‌رفت مشکلات دانست و اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رود در جنگ اقتصادی با دشمن از قوی‌ترین، باهوش‌ترین، مقتدرترین، با ایده‌ترین و خلاق‌ترین نخبگان کشور در حوزه‌های اجرا، مدیریت و مشاوره کمک بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید درعرصه جنگ اقتصادی اقتدار خودش را نشان دهد و با ارائه یک برنامه منسجم و گفتگوی صریح و شفاف و رو در رو با مردم و اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم بتوان با جنگ روانی و اقتصادی دشمن مقابله کرد.

کد N1906039

وبگردی