آفتاب

برانکو: کی‌روش مربی قهرمانی است که قهرمانی ندارد / این نحوه تربیت و رفتار او را نشان می دهد

برانکو: کی‌روش مربی قهرمانی است که قهرمانی ندارد / این نحوه تربیت و رفتار او را نشان می دهد

سرمربی پرسپولیس نسبت به صحبت های سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین عصر امروز این تیم با خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخیر صحبت کرد. او در ابتدا درباره برنامه پیش روی سرخ پوشان گفت: شنبه به کرواسی می رویم و چهارده روز آنجا خواهیم بود و چهار بازی دوستانه نیز برگزار می کنیم. در واراژدین حضور خواهیم داشت. من پیش از این با تیم ملی امید و تیم چینی نیز آنجا بودم و پس از برگزاری اردو در این منطقه هم با تیم امید و هم با تیم چینی توانستیم به قهرمانی برسیم امیدواریم امسال نیز این را تکرار کنیم. 

برانکو  ادامه داد: بازیکنان تمرینات سنگینی داشتند و این چهارمین تمرین سنگین آنها در دو روز اخیر بود. از آنها رضایت دارم کمی به خاطر سرماخوردگی کمال و آسیب دیدگی شجاع از ناحیه گردن عصبی هستم چرا که نخواستیم آنها به این موضوعات در تمرین حضور پیدا کنند ولی خیلی خوشحال هستم وقتی می بینم بازیکنان انگیزه زیادی دارند. 

او درباره فضای ملتهب این روزها فوتبال ایران که به دلیل اتهام کی روش به وی به وجود آمد گفت: کدام فضا را می گویید؟ همین که دلار گران شده است؟ چه کسی من را متهم کرده است؟ کی روش؟ استنلی کی روش بازیکن تیم ذوب آهن را می گویید که به سپاهان پیوسته است؟! سرمربی تیم ملی را می گویید؟ ایشان یک مربی قهرمان است. هرچند تاکنون قهرمان نشده اما حتما یک مربی قهرمان محسوب می شود دیگر! من وقت زیادی ندارم تا درباره این مسائل به صحبت بپردازم. 

سرمربی پرسپولیسی ها که با اصرار خبرنگاران مجبور شد به حرف های خود ادامه دهد درباره حرفهای امروز سرمربی تیم ملی گفت: ایشان گویا می خواهد من را از پرسپولیس بیرون کند درست است؟ پس باید با مدیر عامل مان صحبت کنند. 

او درباره فضای دو دستگی ایجاد شده در فوتبال ایران گفت: اتفاقا این را باید بروید از ایشان بپرسید. من اصلا با کسی مشکلی ندارم. چرا این ها را از من می پرسید. اصلا بروید این سوالات را از عادل بپرسید! 

وی درباره حرف هایی که علیه وی مطرح شده است نیز گفت: من از کشوری آمده ام که رفتارمان و نوع ارتباط گیری ما کاملا متفاوت است. ایشان از کشور دیگری می آید. بهرحال تفاوت ها در نوع رفتارش و نحوه تربیت افراد مختلف است.

او درباره حرف های سرمربی تیم ملی که راجع به ایفمارک زده شد گفت: من اصلا چه ربطی به ایفمارک دارم؟ فدراسیون بازیکنان را به کجا مجبور می کند که حتما در آن مرکز تست پزشکی دهد؟ تنها ارتباط من با ایفمارک همین است.بیش از یک سال هم پایم را آنجا نگذاشتم. حتی چند روز پیش هم آنجا نبود. یعنی من نباید در ایران دوستی داشته باشم؟ بله هومن افاضلی از دوستان من است. من با او بیش از بیست سال است که رفیقم و خیلی هم به این رفاقت افتخار می کنم. او مربی بسیار عالی و با دانش هم هست. از طریق این رفاقت با همسر او، خانم دکتر هراتیان نیز آشنا شدم. حالا چه مشکلی شما می بییند؟ یعنی واقعا باید متظر بمانم ببینم چه کسی به من می گوید که با کسی رفاقت کنم؟

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه دیروز کی روش عملا درباره بازیکنان اوکراینی اتهام دلالی به او زد، اظهار داشت: من چه کار کنم حالا که او این حرف را زده؟ ما در یک زمان فکر  و ارزیابی کردیم که آنها می توانند به تیم کمک کنند همانطور که منشا و بشار آمدند. چرا درباره منشا سوالی نمی پرسند؟ 

ایوانکوویچ درباره دعوت شدن دژاگه بعد یک سال دوری از میادین به تیم ملی نیز گفت: این مشکل من نیست و نمی خواهم وارد این داستان ها بشوم. خودم را درگیر این مسائل نمی کنم چون مسئله های مهم زیادی داریم. این موضوعات به فدراسیون ربط دارد.

او پیرامون مصاحبه حمایتی گرشاسبی و اینکه کی روش امروز در جواب به گرشاسبی گفته برانکو را مدیریت کند،  افزود: من اصلا اهمیت به این چیزها نمی دهم. نمی خواهم وقتم را تلف کنم که چه کسی چه حرفی زد. این حرف ها را ول کنید، اینها برای من از دست دادن وقت است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه کی روش گفته برانکو رضاییان و طارمی را از پرسپولیس فراری داده، اظهار داشت: رامین الان یک سال و نیم است که پیش ما نیست چون اولویت را به صادق و ماهینی دادم. طارمی هم خودش کتبا اعلام کرد که نمی خواهد در پرسپولیس بماند. باشگاه هم از فرصت استفاده کرد و با انتقال او موافقت کرد. یک منبع درآمد هم از این لحاظ برای باشگاه شد. مسلمان، احمدزاده و صادق هم مثل او از تیم ما رفتند.

از برانکو پرسیده شد که با توجه به درخشش در جام جهانی، شاید وحید امیری با پیشنهاد های خوبی روبرو شود. آخرین مرحله مذاکره او با باشگاه چه بوده است؟او پاسخ داد: باشگاه که هیچ واکنشی نمی تواند نشان دهد چون قراردادش تمام شده است. ولی حتما باشگاه می خواهد که امیری در تیم بماند و تمدید کند.

او درباره احتمال وجود پیشنهاد خوب اروپایی برای بیرانوند گفت: من موافق جدایی او نیستم ولی تصمیم نهایی را باشگاه می گیرد. من به امیری و بیرانوند به خاطر نمایششان در جام جهانی افتخار می کنم.

کد N1903092

وبگردی