آفتاب

آذربایجان غربی از قطب‌های سینمای ایران است

آذربایجان غربی از قطب‌های سینمای ایران است

استان آذربایجان غربی در سال‌های اخیر پیشتاز در صنعت فیلمسازی و سینمای کشور بوده و توانسته است در این هنر به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، ناصر خدایاری (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی) درخصوص شرایط بهسازی و نوسازی سینماهای ارومیه گفت: اخیرا جلسه‌ای با موضوع وضعیت سینماهای آذربایجان غربی برگزار و مقرر شد از میان فعال‌ترین سینماهای شهر یک مورد در جهت کمک به اهداف فرهنگی و هنری بهسازی و نوسازی شود.

وی افزود با توجه به بررسی‌های انجام شده، از میان سینما های ایران و آزادی یک سینما انتخاب و تفاهم‌نامه‌ای با مسئول آن عقد می‌شود، همچنین برنامه احداث پردیس سینمایی به عنوان اولویت دوم در راستای نوسازی یکی از سینماها اجرا خواهد شد.

خدایاری اظهار داشت: از ابتدای سال 4 سالن استان به پخش دیجیتال مجهز شده و تا پایان سال 3 سینمای دیگر نیز مجهز به پخش دیجیتال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: از 19 سالن سینمای استان فقط 3 سالن قابل استفاده است و مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با اشاره به مشکلات فراوان سینماهای آذربایجان غربی افزود: بزرگ‌ترین مشکل سینماهای استان فقدان توجه مالکین سینماها به روزآمدسازی آنهاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون سینما‌ها علاوه بر این که مکانی برای گذراندن اوقات فراغت افراد محسوب می‌شود، به عنوان یکی از هنر‌های مکانی- زمانی به شمار می‌آید که تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ و هنر جامعه دارد.

وی اضافه کرد: با رویت وضعیت کنونی سینما‌های استان مشاهده می‌شود که تنزل توجیه ناپذیری در این عرصه رخ داده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام یافته سینما‌هایی که در سال‌های گذشته غیرفعال شده‌اند، کاربری فرهنگ و هنری خود را از دست داده و به کاربری‌های نامربوط اختصاص یافته‌اند. این موضوع را می‌توان هشدار و زنگ خطری به منظور از بین رفتن مکان‌های فرهنگی آذربایجان غربی تلقی کرد. چراکه سینما مکانی فرهنگی برای مردم به شمار می‌آید که می‌تواند نقش مهمی در ترویج هنر فیلم و سایر بخش‌های فرهنگی جامعه داشته باشد.

کد N1902951

وبگردی