آفتاب

اجرای هزار بازدید دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی

اجرای هزار بازدید دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی

مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته هماهنگی بالغ بر یک هزار بازدید توسط ٣٤ هزار دانش آموز از شعب و مراکز تامین اجتماعی در سراسر کشور انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید حسینی با بیان اینکه از سال ٩٤، ورود مفاهیم تامین اجتماعی به مدارس و دانشگاهها در دستور کار این سازمان قرار گرفت، افزود: دانش آموزان، بیمه شدگان وکارفرمایان آینده کشور هستند و از این رو این برنامه با هدف آشنایی آنها با مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: همچنین ٧٠ نشست آموزشی با موضوع تامین اجتماعی ویژه دانشجویان در دانشگاههای کشور برگزار کردیم.

حسینی طرح مفاهیم تامین اجتماعی در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان را یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی جهت ترویج بیمه اعلام کرد و گفت: بیش از یکصد مفهوم تامین اجتماعی آماده شده است و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برخی در کتب درسی دانش آموزان وارد شده اند و مابقی بتدریج در کتب درسی وارد می شوند.

مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در خصوص آغاز بیمه پردازی گفت: بیمه همراه با اشتغال است و از زمانی که فرد مشغول به کار می شود، مشمول تامین اجتماعی است و باید کارفرما از همان روز اول اشتغال فرد را بیمه و حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

حسینی افزود: سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان تکالیفی دارد و آنها را در هنگام بیماری، بیکاری، حادثه، پیری و ازکارافتادگی حمایت می کند.

وی در خصوص آگاهی بیمه شدگان و عموم مردم از قوانین تامین اجتماعی گفت: علاقه مندان می توانند جهت مطالعه قوانین به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه کنند و همچنین موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز کتب متعددی را در این زمینه تهیه و چاپ کرده است که بیمه شدگان می توانند اطلاعات کاملی را از مسائل بیمه ای از آنها دریافت کنند.

کد N1902920

وبگردی