آفتاب
فاز جدید جنگ کی روش و برانکو آغاز شد؟

کی روش: پروفسور به تیم ایران سن تزریق کرد / مجبور بودم چهار سال سکوت کنم

کی روش: پروفسور به تیم ایران سن تزریق کرد / مجبور بودم چهار سال سکوت کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌های جدیدی درباره روند آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی بیان کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش به همراه تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با چهار امتیاز در گروه D جام جهانی 2018 در رده سوم مرحله گروهی قرار بگیرد. ملی پوشان کشورمان بدین ترتیب از صعود به دور بعدی بازماندند و امشب مسکو را به مقصد تهران ترک می‌کنند.

کی روش که در راه رسیدن تیم ملی فوتبال برای رسیدن به تورنمنت مهم جام جهانی چندین مرتبه با برانکو ایوانکوویچ روی برنامه‌های آماده سازی به مشکل برخورده بود، در مصاحبه با برنامه 2018 اظهارات جدیدی نسبت به سرمربی پرسپولیس اعلام کرد.

او گفت: بسیار خوشحالم،‌ بعد از بازی دیشب راحت خوابیدیم، چون افتخار کسب کردیم و کاری کردیم که هواداران به این تیم افتخار کنند. مطمئناً از این به بعد باید اجازه دهم بازیکنان صحبت کنند. اصولاً مربی نیستم که باخت را دوست داشته باشم از حذف و باخت ناراحت می‌شوم اما حالا زمان آن است که چشم در چشم و به صورت مستقیم با افرادی صحبت کنم که به آماده‌سازی نهایی تیم ملی لطمه زده‌اند که می‌توانست تغییر نهایی و تأثیرگذاری نهایی را ایجاد کند الان زمان آن است که با این افراد صحبت کنم.

صحبت‌های طعنه آمیز سرمربی پرتغال از اینجا شروع شد: الان مستقیم صحبت می‌کنم چشم در چشم با افرادی که به تیم ملی لطمه زدند. مشکلاتی که با لغو شدن اردوی ما در دبی آغاز شد و برنامه آماده‌سازی ما لطمه خورد. به برانکو و افرادی که از او حمایت کردند مستقیم می‌گویم که به تیم ما لطمه زدند بعد از آن اتفاقات دیگر هیچ چیز در تیم ملی مانند قبل نشد. اختلافاتی بین اعضای کادر به وجود آوردند که دیگر اوضاع را مانند قبل نکرد. با لطماتی که برانکو زد و با سم‌هایی که پرفسور به تیم من تزریق کرد تیم ما لطمه خورد! ما کاملاً آنها را می‌شناسیم اما فراموش کردند در یک سال گذشته طبق برنامه‌ای که داشتیم، کمال، روزبه، حسینی، امیری و بیرانوند در هفته به مدت یک روز و یک روز و نیم در اختیار تیم ملی بودند اما فراموش کردند رامین و مهدی با چه کیفتی در تیم ملی بازی کردند؛ بازیکنانی که شما آنها را از پرسپولیس فراری دادید. تحسین شما از بازیکنان داخلی می‌دانم برای چیست چون می‌خواهید در تیم من اختلاف افکنی می‌کنید و با این سم به تیم ملی لطمه بزنید.

کی روش افزود: شما نه تنها این دو بازیکن را دست کم گرفتید بلکه در تیم ملی مشکل ایجاد کردید. شما و دوستانتان به دنبال به دست آوردن ساختمان پک بودید. شما به برنامه آماده سازی ما لطمه زدید. به همین دلیل رئیس فدراسیون گفت اگر برنامه خاصی داشته باشیم افرادی به ما سنگ می‌زنند! مردم ایران یادشان هست شما بازیکنان اوکراینی آوردید. شما برنامه تیم ملی را در پشت صحنه بایکوت کردید چون پشت پرسپولیس قایم شدید. امروز زمان من است تا برای تیم ملی صحبت کنم. من اعضای خانواده، پسر و برادرم در تیم ملی حضور ندارند. هیچ زمان درگیری نداشتم و اگر بدهکاری باشد فدراسیون باید به من بدهکار باشد چون از جیب خودم برای تیم ملی خرج کردم. او بازیکنان اوکراینی را به پرسپولیس آورد اما من برای پک هزینه کردم. هیچ تجارتی هم در تیم ملی نمی کنم و هیچ پشت پرده ای هم ندارم. در حال حاضر هم حقایق را بازگو می‌کنم چون چهار سال گذشته مجبور بودم سکوت کنم.

او درباره کناره گیری ایران از جام جهانی عنوان کرد: امروز با یک تفکر جدید بیدار شدم و امیدوارم خدا به دوستان من لطف کند. بازیکنان امروز بهتر هستند. خوش شانس بودیم اتفاقات بهتری می افتاد. اعتقاد دارم تمام بازیکنان تفاوتی بین داخلی و خارجی قائل نیستم تفرقه بیندازم این توهین است سمپاشی است. ولی بیاییم از این لحظه لذت ببریم. 

کی روش درخصوص پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال گفت: پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای من افتخار است. آماده هستم به توافق پایبند باشم. بعد از توافق روی برنامه نمی‌توانم انتقادها از سوی برانکو و طرفداران پرسپولیس را تحمل کنم. اگر بخواهند برنامه را پیاده کنیم همه به کی روش سنگ می‌زنند. حالا هم دوست دارم به کشورم بروم تا آنجا به من سنگ پرتاب کنند!

کد N1902461

وبگردی