آفتاب

مذاکرات دوجانبه روسیه و اردن درباره جنوب سوریه

مذاکرات دوجانبه روسیه و اردن درباره جنوب سوریه

مقام‌های مسکو از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه اردن به روسیه، جهت رایزنی درباره اوضاع در جنوب سوریه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اظهار داشت که مسکو امیدوار است با «جان بولتون» مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کند.

میخائیل بوگدانف که همچنین معاون وزیر خارجه روسیه است، یادآور شد که در دیدار با بولتون، درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه، سوریه و نیز فلسطین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکرات سه‌جانبه بین روسیه، آمریکا و اردن درباره اوضاع در جنوب سوریه، تصریح کرد که وزیر خارجه اردن به این منظور به مسکو سفر خواهد کرد و رایزنی‌های دوجانبه درخصوص مشخص کردن موعد این دیدار در جریان است.

پس از موفقیت‌های چشمگیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف کشور به‌ویژه در پایتخت، نگاه‌ها هم‌اکنون متوجه جنوب کشور و مشخصا شهر درعا است؛ زیرا ارتش در حال برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی و اعزام نیروهایش به شهر جهت پاکسازی آن از اعضای باقیمانده گروه‌های تروریستی است ولی به نظر می‌رسد این عملیات با موانعی از جمله مخالفت آمریکا روبه‌رو شده است. 

با این حال، ارتش سوریه اولین گام‌ها برای عملیات نظامی در جنوب سوریه را آغاز کرده و طی چند روز گذشته  در استان درعا در جنوب این کشور پیشروی کرده و وارد روستاهای جدید شدند.

 

 

 

 

کد N1901555

وبگردی