آفتاب

نیروهای مسلح آمادگی خود را بالا ببرند/ اجازه نداریم سنگر را خالی کنیم

نیروهای مسلح آمادگی خود را بالا ببرند/ اجازه نداریم سنگر را خالی کنیم

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: موظفیم تا پای جان از نظام محافظت کنیم و هر روز بیشتر از گذشته آمادگی‌های خود را بالا ببریم.

به گزارش ایلنا، امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از ۷ نفر از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش، با تقدیر از زحمات «پیشکسوتان» این مرکز تصریح کرد: اگر از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنم و معتقدم که لفظ درستی هم نیست، به این دلیل است که سربازی امام‌زمان (عج) بازنشستگی ندارد. این عزیزان هر جا و در هر صحنه‌ای که باشند، سرباز امام زمان(عج) هستند و آماده‌اند که ایشان فرمان بدهند. هر زمان ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن بزرگوار را شنیدند، لباس رزم بپوشند و در رکاب آن امام همام انجام وظیفه کنند.

وی افزود: سربازی آن قدر ارزش دارد و می‌تواند ادامه‌دار باشد که در روایاتی از ائمه آمده است که توصیه می‌کنند اگر می‌توانید پس از مرگ هم سرباز باشید. یکی از فرازهای دعای عهد که سفارش شده بعد از نماز صبح خوانده شود نیز به همین موضوع اشاره دارد. در این دعا بنده از خدا می‌خواهد که خدایا مرا از قبر بر انگیزان در حالی که شمشیر و نیزه در دستانم باشد و لبیک‌گویان به سوی امام زمانم می‌روم. همه ما باید دعا کنیم که سرباز امام زمان(عج) باشیم.

امیر پوردستان اضافه کرد: پیشکسوتان ما کوله‌باری از علم، دانش، تجربه و مسئولیت‌پذیری با خود دارند و در مرکز مطالعات راهبردی ارتش منشا خدمات بسیاری بودند. اگر مرکز به جایی که اکنون قرار دارد رسیده است و حرفی برای گفتن دارد، از زحمات این عزیزان است.

وی از بازنشستگان خواست که تجربه خود را از ارتش دریغ نکنند و به عنوان مجری و مشاور در کنار مرکز مطالعات‌راهبردی ارتش باشند و ادامه داد: همان طور که در بیانات مقام معظم فرماندهی کل قوا مطرح شد، نیروی انقلابی تا هست باید در خدمت انقلاب باشد؛ انقلابی که ثمره مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران، خون شهیدان، زخم‌های جانبازان و صبوری آزادگان است. امروز چشم هم‌سنگران شهید ما به ماست که چگونه داریم پرچمداری انقلاب را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: یک نیروی انقلابی تا وقتی که نفس دارد باید در خدمت انقلاب و نظام باشد. وقتی که روح بزرگ شود، در جهت خواسته‌های روح، جسم به زحمت می‌افتد و عزیزان پیشکسوت ما دارای روح بزرگی هستند. این روح بزرگ باعث شد که خواب و خوراک، آرامش و جوانیشان را برای خدمت به دین، قرآن، مملکت و نظام اسلامی هزینه کنند و مثل یک سرباز فداکار در این میدان حاضر بودند. آن‌ها بهترین ایام عمر خود را برای این سربازی گذاشتند و اکنون با کارنامه‌ای مملو از افتخارات ان‌شاءاللّه در سنگری دیگر به خدمت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به ذکر روایتی از روز پایان زندگی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: روح بزرگ با انسان کاری می‌کند که روح بزرگ شهید چمران با کرد؛ خواب و خوراک و استراحت را از انسان می‌گیرد تا انسان بتواند به رسالت، مسئولیت و ماموریت سنگینی که تاریخ پر فراز و نشیب کشورش بر دوشش گذاشته عمل کند. عملکرد پیشکسوتان ما نشان می‌دهد که واجد این روح بزرگ بوده و هستند.

امیر سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز باید مراقب حرکت‌های دشمن باشیم. در هر سنگری که هستیم باید تلاش کنیم، قابلیت‌های خود را بالا ببریم. این موضوع صرفا معطوف به شاغلین یا بازنشستگان نیست، بلکه تمام کسانی که به نظام احساس وظیفه و تعهد می‌کنند باید در این سنگر حاضر باشند. اجازه نداریم سنگر را خالی کنیم. امام علی(ع) می‌فرمایند «اگر شما بخوابید، بدانید دشمن نمی‌خوابد» و نیروهای مسلح نیز باید همواره و در هر شرایطی مراقب باشند و آمادگی‌شان را بالا ببرند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش یادآور شد: مبادا قصورها، کوتاهی‌ها، بی‌خیالی‌ها و آب به آسیاب دشمن ریختن برخی، ما نیروهای مسلح را از انجام وظایفمان دلسرد کند و در ما تزلزل ایجاد کند. ما به عنوان سربازان نظام موظفیم تا پای جان از نظام محافظت کنیم و هر روز بیشتر از گذشته در این راه خود را آماده کنیم. هرکس هر کجا که هست باید این آمادگی را داشته باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از بازنشستگان مرکز مطالعات راهبردی ارتش تقدیر شد.

کد N1900973

وبگردی