آفتاب

آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی و مطالعات شناختی مغز

آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی و مطالعات شناختی مغز

کارگاه بین‌المللی "آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی مغز" به همت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز  با هدف انتقال یافته‌های علمی و تخصصی در زمینه کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای و درمان اختلالات روانپزشکی و نیز آشنایی پژوهشگران علوم اعصاب با افق‌های مطالعاتی و پژوهشی این حوزه شناختی، کارگاه بین‌المللی آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی مغز را برگزار می‌کند.

این کارگاه که دارای امتیاز بازآموزی است، به منظور افزایش اطلاعات  متخصصان و روانپزشکان با کاربرد روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای در ارتقای عملکرد عصبی و درمان اختلالات روانپزشکی و نیز آشنایی پژوهشگران علوم اعصاب با ابعاد مطالعاتی روش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای و افق‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی مغز برگزار می شود.

تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای (tES) در سال‌های اخیر به عنوان یکی از راهکارهای درمانی پیشرو در سلامت روان و ابزاری مطالعاتی برای پژوهشگران حوزه‌ علوم اعصاب مطرح بوده است و زیرشاخه‌های متفاوت اعمال تحریک‌های الکتریکی و تأثیرات درمانی متفاوت آن و همچنین اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه‌ها، لزوم دریافت آموزش‌های تکمیلی را دو چندان می‌کند.

این کارگاه بین‌المللی آموزشی در بخش‌های تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای با جریان مستقیم (tDCS)، جریان متناوب (tACS)، تحریک فراجمجمه‌ای با نویز رندوم (tRNS) ، ملاحظات روش شناختی مربوطه، چگونگی استفاده از دستگاه‌های تحریک الکتریکی در بخش عملی کارگاه، راهبردهای پژوهش‌ و کاربردهای بالینی و در نهایت شیوه‌های طراحی پروژه‌های مربوطه و ارتقای عملکرد عصبی با حضور مدرسان بین‌المللی و داخلی برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، کارگاه بین‌المللی "آشنایی با روش‌های تحریک الکتریکی و کاربرد بالینی، پژوهشی و مطالعات شناختی حوزه مغز" طی روزهای 6 و 7 تیرماه در محل این مرکز تخصصی برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به نشانی http://nbml.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N1900970

وبگردی