آفتاب

حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایران از توسعه فناوری سلامت در کشور

حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایران از توسعه فناوری سلامت در کشور

معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در حوزه فناوری سلامت فعالیت‌ها روز به روز در حال گسترش است، گفت: دانشگاه ایران نیز در این زمینه هر کمکی که در توان داشته باشد، دریغ نخواهد کرد و از توسعه فناوری سلامت در کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر ملکوتی امروز در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه دانشگاه ایران انتخاب شد تا به عنوان فناوری اطلاعات  سلامت در رویداد ملی اینوتک حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم فعالیت‌ها در این حوزه روز به روز گسترش پیدا کند تا اهداف مطلوب به سرعت تحقق پیدا کند و دانشگاه ایران نیز در این زمینه هر کمکی که در توان داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اخیرا در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی‌ پژوهش مورد نقد زیادی قرار می‌گیرد، البته این موضوع مفید است،‌ اما گاهی به نقض منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: جنبه‌های منفی به تازگی بسیار بزرگنمایی می‌شود و به جای نقد کل تلاش‌های 30 سال گذشته که موجب شده است به جایگاه تقریبا مطلوبی برسیم، مورد نقض قرار می‌گیرد.

ملکوتی تاکید کرد: در حال حاضر به این سمت می‌رویم که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فناوری و محصولات و پتنت‌های خود را عرضه کنند و باید تلاش زیادی در این زمینه‌ها صورت گیرد. 

وی ادامه داد: نقد، بسیار خوب است و اینکه در حال حاضر از نظر تولید علمی در جایگاه خوبی قرار داریم، اما در شاخص اچ‌ایندکس پایین هستیم، درست است و این مساله باید مورد نقد قرار گیرد تا این فاصله اصلاح شود.

انتهای پیام 

کد N1900969

وبگردی