آفتاب

آلمان ـ سوئد / نبرد مدافع قهرمانی برای ماندن!

آلمان ـ سوئد / نبرد مدافع قهرمانی برای ماندن!

مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی امروز کار سختی مقابل تیم سوئد خواهد داشت.

به گزارش ورزش 11، شنبه شب در یکی از حساس ترین دیدار های دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، از گروه F، از ساعت 22:30 به وقت تهران، مدافع عنوان قهرمانی جهان، تیم آلمان که در دیدار اول خود مقابل مکزیک با نتیجه 1 بر 0 مغلوب شد، باید در ورزشگاه فیشت شهر سوچی به مصاف تیم سوئد برود که بر خلاف ژرمن ها، دیدار اول خود را با پیروزی 1 بر 0 مقابل کره جنوبی پشت سر گذاشته اند.
شاگردان یواخیم لوو که قصد ندارند وداع زود هنگامی با جام بیست و یکم داشته باشند، در دیدار مقابل تیم سرسخت و خوب سوئد کار آسانی نخواهند داشت اما ژرمن ها مقابل سوئد آمار خوبی دارند.
آلمان ها در 11 دیدار اخیر خود مقابل سوئد شکستی را تجربه نکرده اند و 6 پیروزی و 5 تساوی کسب کرده اند اما آخرین برد تیم اسکاندیناویایی مقابل قهرمان 4 دوره جام جهانی به 40 سال پیش و برد 3 بر 1 آن ها در سال 1978 باز می گردد.
بازی های اخیر این دو تیم نشان می دهد که می توانیم شاهد دیدار جذابی از سوی آن ها در روسیه باشیم زیرا در دیدارهایی که این دو تیم در سال های اخیر برگزار کرده اند 16 گل رد و بدل شده است که یکی از بازی ها در اکتبر سال 2012 در خاک آلمان به تساوی 4 بر 4 انجامید و دیگری نیز که در مقدماتی جام جهانی 2014 برگزار شد با شکست 5 بر 3 سوئدی ها در خانه خود مقابل آلمان به پایان رسید.
آلمان و سوئد در تاریخ جام جهانی 4 مرتبه به مصاف هم رفته اند که باز هم مانشافت ها با 3 پیروزی آمار بهتری نسبت به زردپوشان منطقه اسکاندیناوی دارند و سه پیروزی در جام های جهانی 1934، 1974 و 2006 به دست آورده اند و فقط در جام جهانی 1958 که سوئد میزبان بازی ها بوده، تن به شکست داده است و دیگر برد های سوئد در بازی های دوستانه به دست آمده است.
نکته جالب توجه این است که آلمان دیدار آغازین خود در جام جهانی 2018 را مقابل مکزیک واگذار کرد و این شکست به دومین شکستی تبدیل شد که ژرمن ها در بازی های ابتدایی خود در جام های جهانی متحمل شده اند. آن ها پیش از این تنها در بازی ابتدایی خود در جام جهانی 1982 مقابل الجزایر مغلوب شده بودند که اتفاقا در همان جام جهانی به فینال بازی ها نیز راه یافتند.
اسپانیا نیز جام جهانی 2010 را با شکست 1 بر 0 مقابل سوئیس آغاز کرد اما در نهایت قهرمان جهان شد. باید دید شاگردان یواخیم لوو مقابل تیم منظم و منسجم سوئد موفق خواهند شد روند خوب خود را در جام بیست و یکم آغاز کنند یا شاگردان آندرسون با شکست مدافع عنوان قهرمانی، حکم حذف زودهنگام آن ها را امضا خواهند کرد؟!

صفحه ویژه جام جهانی 2018 روسیه

کد N1900115

وبگردی