آفتاب

کمالوندی: غریب‌آبادی به زودی در سمت جدیدش در وین مشغول به کار می‌شود

کمالوندی: غریب‌آبادی به زودی در سمت جدیدش در وین مشغول به کار می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی انتصاب کاظم غریب‌آبادی به عنوان جانشین رضا نجفی در نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نزد دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین را تایید کرد.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، گفت: آقای غریب‌آبادی به زودی به وین رفته و در سمت جدید خود مشغول به کار خواهد شد.

رضا نجفی از سال 1392 با آغاز به کار دولت یازدهم و پس از ماموریت علی‌اصغر سلطانیه به عنوان نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشغول به کار شد. او پیش از آن معاون سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، معاون مدیرکل امور سیاسی و بین‌المللی، رییس اداره خلع سلاح و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه، نماینده و رایزن خلع سلاح ایران در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد در نیویورک و جانشین نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه بوده است.

رضا نجفی همچنین از سال 92 به عنوان عضو فعال تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیات مذاکره‌کننده را همراهی می‌کرد و میزبان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در طول مذاکرات تاکنون بوده است.

بنابراین گزارش، کاظم غریب‌آبادی که با پایان ماموریت رضا نجفی از سوی وزارت خارجه و با تایید سازمان انرژی اتمی به عنوان نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب شده است، در کارنامه خود عضویت در تیم مذاکره‌کننده علی لاریجانی در دولت محمود احمدی‌نژاد را دارد. غریب‌آبادی سفیر پیشین ایران در هلند و نماینده پیشین دائم ایران در سازمان بازدارندگی از بکارگیری جنگ‌افزارهای شیمیایی بوده است.

انتهای پیام

کد N1898588

وبگردی