آفتاب

مجوز ۱۵ برنامه مطالعاتی و پژوهشی باستانشناسی صادر شد

مجوز ۱۵ برنامه مطالعاتی و پژوهشی باستانشناسی صادر شد

سیدمحمد بهشتی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در ادامه صدور مجوزهای مطالعات و پژوهش‌های باستانشناسی در نامه‌هایی خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برخی از استان‌ها ۱۵ مجوز مطالعات و پژوهش‌های باستانشناسی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، براساس این مجوزها که در دو روز اخیر صادر شد، باستان شناسان ۸ برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم را در دستور کار خود دادند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه آتشکده شهرستان نهبندان، تپه برکدا، تپه باستانی دولت آباد، تپه باستانی ویان ۲، محوطه‌های بویه و مطلا کوه، تپه خاکی مقیم‌آباد، قلعه سانسیز طارم و محوطه تاریخی سیروان اشاره کرد.

همچنین مجوز برنامه‌های بررسی و شناسایی باستانشناسی شهر قروه، منطقه قهاوند، بخش دیهوک و همچنین محوطه‌های دوران شهرنشینی و ایلامی شهرستان دشتستان و دیلم توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

کاوش و گمانه‌زنی در محوطه و بنای دولت خانه صفوی و باغ‌های سعادت آباد، مستندنگاری، سنجش از راه دور و گمانه‌زنی به منظور لایه‌نگاری شهر کهن نیشابور از جمله برنامه‌های دیگر مطالعات پژوهشی و باستانشناسی است که مجوز آن‌ها صادر شده است.

افزون بر صدور مجوزهای مورد اشاره از آغاز سال تاکنون نیز ۴۳ مجوز برنامه کاوش، گمانه‌زنی، بررسی و شناسایی باستانشناسی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

کد N1898546

وبگردی