آفتاب

تدوین برنامه آموزشی نظام‌مند در ارتباط با صنایع ضروری است

تدوین برنامه آموزشی نظام‌مند در ارتباط با صنایع ضروری است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بازدید از مرکز تربیت مربی بر تدوین برنامه آموزشی نظام‌مند در ارتباط هدفمند با صنایع برای ارائه خدمات جدید آموزشی به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت روز گذشته، بیست و نهم خرداد ماه در بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی وحرفه‌ای با تأکید بر تدوین برنامه نظام‌مند آموزشی در ارتباط با صنایع گفت: حرکت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم‌راستای دانشگاه و صنعت نیازمند ارتباطی سازماندهی شده و مسنجم است.

وی در نشست با رؤسای دپارتمان‌های مختلف این مرکز گفت: مرکز تربیت مربی با وجود ظرفیت‌های ویژه باید به عنوان نقطه اتصال آموزش‌های فنی وحرفه ای  با دنیای تکنولوژی و تحولات جدید کسب‌وکار گام بردارد.

پاک‌سرشت افزود: خلاء فعالیت‌های پژوهشی در مرکز تربیت مربی مشهود است در حالی که  با وجود نیروی کارشناسی زبده و مربیان توانمند در دپارتمان‌های مختلف این مرکز مطالعات و پژوهش‌های کاربردی می‌توانند آموزش‌های ما را دگرگون کنند.

وی گفت: مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مرکز کنترل، پژوهش و آموزش که مسئولیت تضمین کیفیت آموزش‌های ارائه شده و انطباق این آموزش‌ها با نیاز جامعه و پایش آموزش‌ها را برعهده دارد، می‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد. 

پاک سرشت با اشاره به وجود چنین مراکزی در کشو‌های توسعه یافته گفت: در کل نظام آموزشی کشور جای مراکز کنترل، پژوهش و آموزش خالی است و تنها این مرکز برای این ماموریت تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: بررسی خلاءهای آموزشی، آینده پژوهی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و پایش آموزش‌ها از مأموریت‌های مهم مرکز تربیت مربی است.   

وی تأکید کرد: در حوزه بین‌الملل نیز مرکز تربیت مربی باید با تعاملات مستمر در جریان تحولات و رویدادهای روز دنیا باشد.

وی  گفت: ارتقای عملکرد مرکز تربیت مربی در تحقق رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و رسیدن به وضعیت مطلوب تأثیر مستقیم دارد.

وی در ادامه گفت: تسلط هریک از دپارتمان‌های آموزشی مرکز تربیت مربی بر فضای کسب‌وکار، تحولات تکنولوژی و نیازهای جامعه در حوزه مربوط به خود فاصله آموزش‌های ارائه شده با نیاز بازار کار و جامعه را کاهش می دهد.

وی با بیان این که عرصه آموزش در دنیا محدودیت‌های سایر حوزه‌ها را ندارد، گفت: رفع فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب همت بلند همگی را می‌طلبد و مرکز تربیت مربی در دوره جدید تحول خود می‌تواند در تحقق رسالت اصلی آموزش‌های مهارتی با تضمین و پایش آموزش‌ها حتی به عنوان مرکز سنجش بین‌المللی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای  تأثیرگذار باشد.

پاک سرشت افزود: در راستای مأموریت تحولی مرکز تربیت مربی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با دپارتمان‌های مختلف مرکز را به صورت مستمر در برنامه خواهم داشت.

رضا باجولوند(سرپرست مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای) در نشست یاد شده به ارائه گزارش جامعی از عملکرد چند سال اخیر، تبیین برنامه‌های مرکز در سال جاری و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقاء و توسعه فعالیت‌های مرکز تربیت مربی پرداخت.

کد N1898532

وبگردی