آفتاب

ورمزیار: با گرفتن یک امتیاز اسپانیا صعود می‌کنیم/ می‌شود خلاء چشمی را با نفرات دیگر پوشاند

ورمزیار: با گرفتن یک امتیاز اسپانیا صعود می‌کنیم/ می‌شود خلاء چشمی را با نفرات دیگر پوشاند

پیشکسوت فوتبال کشورمان عقیده دارد ایران در صورت تساوی برابر اسپانیا می‌تواند به صعود امیدوار باشد.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیدار ایران مقابل مراکش اظهار داشت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم و حساب شده عمل کردیم. خوب دفاع کردیم و به وقتش روی ضد حملات خوب به حریف ضربه زدیم و در نهایت آنها را تحت فشار قرار داده و یک گل به خودی گرفتیم. این 3 امتیاز خیلی مهم بود و در تورنمنت‌های این چنینی نتیجه بازی اول خیلی تعیین‌کننده است.

وی در مورد بازی مقابل اسپانیا عنوان کرد: بازی خیلی سختی داریم و معمولاً پادزهر بازی‌های دفاعی روی آوردن به فوتبال تک ضرب و پاس‌های کوتاه است که اتفاقاً این موضوع تخصص اصلی تیم ملی اسپانیاست. آنها با نفراتی مثل اینیستا در میانه و ایسکو و سیلوا در کناره‌ها به خوبی نبردهای نفر به نفر را از پیش رو بر می‌دارند و یک تمام کنده قدرتی مثل کاستا هم در جلوی زمین خطرساز می‌شود. اگر ما می‌خواهیم مقابل اسپانیا کاری از پیش ببریم باید از تجمع در محوطه جریمه و یک سوم دفاعی پرهیز کنیم و فاصله خط دفاع از دروازه را تا جایی که می‌توانیم زیاد کنیم که اگر توپ را از دست دادیم فرصت جبران داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به نبود روزبه چشمی در دیدار با اسپانیا گفت: چشمی زوج خوبی با پورعلیگنجی در خط دفاع ساخته بود و مهره کلیدی و مهمی برای ما بود ولی با وجود نفراتی مثل منتظری و مجید حسینی می‌توان نبود او را تا حد زیادی پوشش داد و کاری کرد که غیبتش به تیم لطمه نزند.

ورمزیار در مورد اضافه شدن سعید عزت‌اللهی و تغییراتی که به این خاطر در خط میانی ایجاد می‌شود عنوان کرد: با توجه به درخشش ابراهیمی و امیری در دیدار نخست بعید است کی‌روش آنها را بیرون ببرد و اگر قرار بر اضافه شدن عزت‌اللهی باشد شاید مسعود شجاعی گزینه خروج از ترکیب باشد. البته شجاعی بازی خوبی برابر مراکش انجام داد ولی این تغییر تا حدی قدرت دفاعی خط میانی را بالا می‌برد و محتاطانه تر است. در هر صورت تصمیم نهایی را کی‌روش می‌گیرد.

وی در مورد شانس امتیاز گرفتن از اسپانیا و صعود از گروه گفت: امیدوارم بتوانیم یک امتیاز از اسپانیا بگیریم و در این صورت امید زیادی به صعود به مرحله گروهی خواهیم داشت.

کد N1898063

وبگردی