آفتاب

افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان مغایر بودجه سال ۹۷ است

افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان مغایر بودجه سال ۹۷ است

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس گفت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان خلاف بودجه سال ۹۷ است و حقوق بازنشستگان باید تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

به‌ گزارش ایلنا، امیر خجسته (نماینده حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری) با اشاره به نشست مجلس با وزرای اقتصادی برای بررسی گرانی‌های اخیر، گفت: وزرا گزارشی به مجلس می‌دهند؛ اما کسی پیگیر چگونگی تحقق این گزارش‌ها نیست و تاکنون گزارش وزرا و دولت در مجلس هیچ خروجی‌ای نداشته است، لذا بهتر بود که روند این گزارش‌دهی‌ها تعطیل شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در گفتگو با خانه ملت، با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید قاطع درباره مسائل اقتصادی برخورد کند، افزود: مجلس باید نظارت عالیه خود را برای مقابله با مفاسد اقتصادی و گرانی‌ها اعمال کند و قوه قضاییه باید با خاطیان با قاطعیت برخورد کند.

وی ادامه داد: اسم 31 نفر از سران مفسدان اقتصادی با اسناد و مدارک ارائه شده اما خروجی نداشته است، چراکه ظاهرا سه قوه حوزه اقتصادی را رها کرده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه شرایط کشور به دلیل گرانی‌ها بحرانی است و عده‌ای به دنبال ناراضی کردن مردم هستند، یادآور شد: در حالی که تحریم‌های آمریکا اعمال نشده است، عده‌ای در حال حاضر خود تحریمی‌ها را آغاز کرده‌اند و از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند، با اشاره به میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری، تصریح کرد: افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان خلاف بودجه سال 97 است و حقوق بازنشستگان باید تا 20 درصد افزایش یابد، چراکه بسیاری از بازنشستگان کمترین میزان حقوق را دارند.

کد N1897834

وبگردی