آفتاب

6 عکس فضایی برتر روزهای اخیر

6 عکس فضایی برتر روزهای اخیر

پایگاه خبری "اسپیس"، منتخبی از عکس‌های فضایی روزهای اخیر را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه خبری اسپیس منتخبی از عکس‌های فضایی شگفت انگیز روزهای اخیر را منتشر کرد.

1. آسیب طوفان عظیم گرد و غبار در مریخ به کاوشگر "فرصت" ناسا

طوفان گرد و غبار وسیع در مریخ، کاوشگر "فرصت)"Opportunity) ناسا را از کار انداخته است و گویا این کاوشگر فعلا قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود، زیرا طوفان همچنان در حال بزرگ‌تر و وسیع‌تر شدن است. "مدارگرد شناسایی مریخ")Mars Reconnaissance Orbiter) یک فضاپیمای چندمنظوره ناسا است که برای شناسایی و اکتشاف مریخ از روی مدار، طراحی شده است. مدارگرد شناسایی مریخ شامل یک دسته از افزارهای علمی از قبیل دوربین‌ها، طیف‌سنج‌ها و رادار است که برای کاوش زمین‌چهره‌ها(اشکال طبیعی شبیه به آنچه در زمین است)، چینه‌شناسی‌، کانی‌ها و یخ مریخ می‌باشند.

مهندسان ناسا، اعلام کردند که ارتباط "آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL)"ناسا با این مریخ‌نورد قطع شده است زیرا طوفان غبار، از شارژ باتری‌های پنل‌های خورشیدی آن جلوگیری می‌کند. اگر طوفان برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، این کاوشگر به همراه سطح مریخ سرد می‌شود و سرما چیزی است که به نظر می‌رسد در سال 2010 موجب از کار افتادن برادر دوقلوی "فرصت"، یعنی "روح"(Spirit)، پس از گیر افتادن آن در شن و ماسه سیاره سرخ شد. اما "فرصت" از این مهلکه جان سالم به در برد.

2. نقش مشتری در جستجوی بیگانگان

مشتری، پنجمین سیاره از خورشید و بزرگ‌ترین سیاره در سامانه خورشیدی است. این سیاره غول گازی با جرم یک هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد.

با این حال سیاره مشتری یک گزینه عالی برای حیات به شمار نمی‌آید و با درک میدان مغناطیسی این سیاره، دانشمندان بر این باورند که این سیاره می‌تواند مکان خوبی برای جستجوی بیگانگان به شمار آید.

3. سه جرم در مرکز کهکشان راه شیری

دانشمندان سه جرم عجیب را در نزدیکی "کمان

کد N1896742

وبگردی