آفتاب

تاکید رئیس پلیس اینترپل برای افزایش عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی

تاکید رئیس پلیس اینترپل برای افزایش عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی

رئیس پلیس بین الملل ناجا در دیدار با وزیردادگستری بر لزوم افزایش عضویت در کنوانسیون‌های بین المللی و گسترش سطح تعاملات وزارت دادگستری با سایر کشورها برای تسهیل و تسریع روند استرداد مجرمان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا با سید علی آوایی وزیر دادگستری و رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دفتر وی ملاقات کرده و درخصوص ماموریت های پلیس بین الملل و نقش آن در تعاملات و همکاری های بین المللی به منظور ردگیری، شناسایی، دستگیری و استرداد مجرمان و همچنین موانع و مشکلات موجود در این زمینه مطالبی را ارائه کرد.

در این دیدار سردار شیرزاد ضمن اشاره به توانمندی های بالقوه در وزارت دادگستری، گفت: ضرورت دارد به عضویت تعداد بیشتری از کنوانسیون های بین المللی درآمده تا از این طریق بسترهای لازم برای افزایش قراردادهای استرداد مجرمان با سایر کشورها و گسترش سطح تعاملات وزارت دادگستری کشورمان با سایر کشورها ایجاد شود.

 سردار شیرزاد با بیان اینکه  این دیدار در راستای بررسی چالش ها و رفع مشکلات استرداد مجرمان و تعقیب آنها در عرصه بین الملل صورت گرفته است به ظرفیت ها و توانمندی های پلیس بین الملل در سطح بین الملل و لزوم بهره گیری از سازمان اینترپل در همه عرصه ها تاکید کرد.

براساس گزارش سایت پلیس،  دکتر آوایی سطح تعامل با نیروی انتظامی را بسیار خوب و سازنده بیان کرد و مطالب مطرح شده را بسیار مفید، موثر و ارزنده توصیف و اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های پلیس بین الملل نمایانگر آن است که ما در بسیاری از امور، نیاز به تعامل سازنده تری داریم و باید به صورت جدی، موضوعات را بیش از پیش دنبال کنیم.

انتهای پیام

کد N1896370

وبگردی