آفتاب

بررسی گردشگری دریایی نوروز امسال در شماره جدید «بندر و دریا»

بررسی گردشگری دریایی نوروز امسال در شماره جدید «بندر و دریا»

شماره جدید مجله «بندر و دریا» با پرونده‌ای درباره بررسی ابعاد گردشگری دریایی در نوروز امسال، منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره پنجم دور جدید انتشار مجله «بندر و دریا» به تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات کشور آمده است. پرونده ویژه این شماره از مجله مذکور که برای خردادماه منتشر شده و شماره‌های ۲۵۲ و ۲۵۳ آن را با هم در بر می‌گیرد، بررسی ابعاد مثبت و منفی افزایش گردشگری دریایی در نوروز ۹۷ است.

سفر به بنادر مختلف کشور، یکی از مطالب ثابت این نشریه است که در این شماره مطلب مربوط به آن، سفر به هر هشت استان ساحلی ایران، به قلم چهره‌هایی چون منصور ضابطیان (استان هرمزگان)، احسان ناظم‌بکائی (استان خوزستان)، محمد ولی‌زاده (استان بوشهر)، کاوه فولادی‌نسب و مریم کهنسال نودهی (استان گیلان)، ربابه میرغیاثی (استان مازندران)، یاسر نوروزی (استان سیستان و بلوچستان)، سعید برآبادی (استان گلستان) و زنده‌یاد محمدرضا رستمی (دریاچه ارومیه) است.

بررسی ابعاد مختلف گردشگری دریایی هم از جمله موضوعات پرونده‌ای این مجله در بخش اجتماعی و اقتصادی شماره فعلی آن است. چالش‌های محیط زیستی گردشگری دریایی هم در بخش اجتماعی بررسی شده و مقالات و گفتگوهای چاپ‌شده در این بخش در پی پاسخ به این سوال‌اند که آیا گردشگری دریایی می‌تواند به توسعه پایدارِ استان‌های ساحلی کشور منجر شود یا خیر؟ در همین باره، گفت‌وگو با مدیر موسسه سبزکاران بالان درباره گردشگری دریایی و پیامدهای آن در خزر، گزارشی از امضای تفاهم‌نامه توسعه گردشگری میان سازمان میراث فرهنگی و سازمان بنادر و دریانوردی چاپ شده است.

گردشگری دریایی از دریچه سفرهای مشابه و حمل‌ونقل‌های جایگزین هم مساله‌ دیگری است که در همین راستا در بخش اقتصادی مطالب این مجله مود بررسی قرار گرفته است. اقبال از بنادر در سفرهای نوروزی، نقدی بر قیمت بالای بلیت هواپیما در سفر به بنادر کشور و جایگاه دلار در تصمیم‌گیری گردشگران ایرانی از محورهای مهم موضوعات این بخش هستند.

در بخش رویداد این شماره از مجله مذکور، پرونده سفر مقامات قطری به ایران برای گسترش همکاری‌های دریایی مورد بررسی قرار گرفته است. به بازتاب بخش‌های مختلف این سفر، دیدارها، تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وزیر ارتباطات و حمل‌ونقل قطر و همچنین احداث خطوط کشتیرانی اختصاصی ایران و قطر هم از دیگر مطالبی هستند که در بخش رویداد با محوریت این سفر به آن‌ها پرداخته شده است.

این شماره از مجله «بندر و دریا» با ۱۴۸ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

کد N1894976

وبگردی