آفتاب

طرح بازنشسته کردن روستاییان از دستورکار خارج شد

طرح بازنشسته کردن روستاییان از دستورکار خارج شد

نمایندگان مجلس ماده واحده و تبصره‌های طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می پردازند را حذف کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان نشست امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی طرح بازنشسته کردن افرادی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌‌‌کنند، با حذف ماده واحده و تبصره‌‌‌های این طرح که اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود  با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش این طرح که پیش از این در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع شده بود با ایرادات بار مالی و مشخص نبودن سن بازنشستگی برای روستاییان و عشایر مواجه شد لذا مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ماده واحده و تبصره های این طرح را حذف و آن را از دستورکار خارج کرد.

در ماده واحده این طرح به دولت تکلیف شده بود که بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که به سن ۷۰ سالگی رسیده اند در صورت تقاضای آنان و داشتن حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق مذکور، بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کنند.

کد N1894149

وبگردی