آفتاب
مدیر پروژه طرح آموزش آموزگاران پایه؛

۸۰درصد کودکان ما تحرک لازم را ندارند/ آموزش ۱۷۸هزار معلم ورزش

۸۰درصد کودکان ما تحرک لازم را ندارند/ آموزش ۱۷۸هزار معلم ورزش

مدیر پروژه آموزش آموزگاران پایه برای ارتقاء فعالیت تربیت بدنی دختران دانش آموز، از آموزش ۱۷۸ هزار معلم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است ۱۷۸ هزار معلم پایه در تابستان امسال در طرح ارتقای فعالیت بدنی دختران دوره ابتدایی آموزش ببینند. این طرحی است که معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش تدارک دیده است.

پاداش، مدیر آموزش آموزگان در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان دختر با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان ما تحرک کافی ندارند، گفت: دختران دانش آموز نیمی از جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند و ۸۰ درصد کودکان ما امروز از تحرک کافی برخوردار نیستند. در حالیکه این دختران مادران آینده ما هستند و ما می خواهیم مادران سالمی داشته باشیم. از سوی دیگر میادین ورزشی تنها جایی است که استرس را کاهش می دهد و می توان با ورزش جلوی بسیاری از بیماری ها را گرفت.

وی ادامه داد: طرح آموزش آموزگاران پایه برای اجرای کیفی فعالیت های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه صورت می گیرد و  یادگیری هدفگذاری کار گروهی و بهبود سواد حرکتی و جسمانی ضروتی انکار ناپذیر است. ما باید به سمت بهبود سواد حرکتی معلمان حرکت کنیم و برای این منظور باید دوره خاصی به آنها آموزش داده شود. تا آنها نیز بتوانند به کودکان آن را آموزش دهند چرا که اگر افراد حرکات بنیادین را در کودکی فرا نگیرند این امکان کمتر در بزرگسالی فراهم می‌شود.

پاداش ادامه داد: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز دختر داریم که سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند. حدود ۵۰۰۰ آموزگار ابتدایی داریم که ۱۷۸ نفر آنها آموزگار پایه‌های اول، دوم و سوم هستند. سیاست ما بر این است که توجه بیشتری به آموزگاران پایه داشته باشیم. مرداد گذشته یک دوره آموزشی برای ۳۰ هزار آموزگار پایه زن برگزار کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته از ۳۲ استان تقاضا کردیم کارگروه تخصصی تشکیل و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. با مدرسین ۱۰ استان مصاحبه عمده انجام و پیشنهادات آنها را دریافت کردیم و محتوای آموزشی آماده و دستورالعمل تنظیم شد.اهداف این دوره آموزشی برای آموزگاران افزایش نشاط، تحرک و سلامت آموزگاران پایه است که به توسعه فرهنگ ورزش و نشاط در دانش آموزان دختر و اقشار جامعه منجر می‌شود. تا کنون چهار میلیارد تومان ابلاغ اعتبار انجام شده و ۴۰ ساعت ضمن خدمت برای آموزگاران درنظر گرفته می‌شود.

کد N1894126

وبگردی