آفتاب

برترین مقاصد سفر در فصل تابستان

برترین مقاصد سفر در فصل تابستان

هرساله با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس بسیاری از خانواده‌ها این فصل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز این فصل رویدادهای هیجان‌انگیز زیادی است که در مناطق مختلف دنیا برگذار می‌شود و هزاران گردشگر را به سمت خود می‌کشاند.

در چند سال گذشته با توجه به گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه و اروپایی، شاهد افزایش گردشگران ایرانی به کشورهای مختلف به ویژه در فصل تابستان بوده‌ایم. در این مقاله قصد داریم برترین مقاصد سفر در فصل تابستان را معرفی کنیم.
دوبلین، ایرلند
دوبلین یک شهر نسبتاً گران است اما در فصل تابستان زیبایی‌های زیادی دارد که گردشگران را مجذوب می‌کند. در فصل تابستان هوای شهر بسیار مطبوع است و جشنواره‌های جذابی در شهر پرپا می‌شود. دوبلین به دلیل قرار گرفتن در کنار آب‌های آزاد شهر بندری به‌شمار می‌آید، از این رو اکثر جاذبه‌های این شهر باتوجه به موقعیت جغرافیایی آن ایجاد شده‌اند. در کنار جاذبه‌های توریستی مراکز خرید شیک زیادی در این شهر قرار گرفته است و در مواقع خاصی از سال به‌ویژه در فصل تابستان تخفیف‌های شگفت‌انگیزی بروی محصولاتشان درج می‌کنند که جذابیت‌های سفر به دوبلین را دوچندان کرده است.
فلورانس، ایتالیا
فلورانس خاستگاه رنسانس ایتالیایی، از جمله زیباترین شهرهای تاریخی جهان به‌شمار می‌آید و آثار هنری زیبایی در هر نقطه از شهر دیده می‌شود. شهر فلورانس در تابستان مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد و از هزینه‌های اقامت نسبت به شهرهای رم و ونیز پایین‌تر است. بسیاری از جاذبه‌های توریستی فلورانس در یونسکو به ثبت رسیده است. در تابستان شب‌های این شهر بسیار دیدنی است و کارناوال‌های موسیقی به صورت زنده اجرا می‌کنند و شب‌های به‌یاد ماندنی را ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که در طی اقامت خود در شهر فلورانس کلیساهای زیبا هماننند کلیسای جامع سانتا را از دست ندهید که معماری زیبای آن شما را شگفت‌زده می‌کند.
ایروان، ارمنستان

برای گردشگرانی که به دنبال یک شهر زیبا و کم‌ هزینه هستند، ایروان بهترین مقصد سفر به‌ویژه در فصل تابستان ایروان می‌باشد. تور ایروان در چندسال گذشته در بین ایرانیان در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است و بسیاری از افراد تابستان خود را در این شهر سپری می‌کنند. فرهنگ مردم ارمنستان بسیار نزدیک به کشور عزیزمان است و مردم بومی آن بسیار مهمان‌نواز و مهربان هستند. جاذبه‌های طبیعی فراوانی هم در اطراف شهر وجود دارد که اگر در برنامه تور ایروان باشند، گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. البته در صورت عدم وجود در برنامه تور هم، هزینه تاکسی در ایروان چندان گران نیست و گردشگران می‌توانند به همراه دوستان و عزیزان‌شان، به مراکز تفریحی و دیدنی ایروان سر بزنند.
آزورس، پرتغال

آزورس منطقه‌ای جذاب و زیبا در اقیانوس آتلانتیک شمالی است که در فصل تابستان در مقایسه با سایر فصول شلوغ‌تر است. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، آزورس در پرتغال را از دست ندهید. طبیعت این منطقه خیره‌کننده است و بسیاری از فعالیت‌های ورزشی از قبیل دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، اسب‌سواری، غواصی و همچنین پاراگلایدر در فصل تابستان از رونق بالایی برخوردار است. به‌یاد داشته باشید که این منطقه با پایتخت پرتغال فاصله‌ی چندانی ندارد و شما در طی اقامت خود در آزورس می‌توانید از لیسبون نیز دیدن کنید. آزورس به دلیل خانه‌های رنگی و طبیعت بکر در بین گردشگران به ونیز پرتغال شهرت دارد.
تفلیس، گرجستان

تفلیس یکی از شهرهای زیبا در گرجستان است که در چند سال گذشته پیشرفت زیادی در حوزه‌ی تویستی و گردشگری در آن صورت گرفته است. این کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌، تلفیقی از فرهنگ آسیایی و اروپایی را در خود گنجانده است و در فصل تابستان گردشگران زیادی با تور تفلیس به این منطقه سفر می‌کنند. این شهر استثنایی است؛ تور تفلیس تجربه‌ای در دل تاریخ است، به گونه‌ای که در تمام قسمت‌های شهر و اطراف شهر این تجربه تاریخی برای گردشگران در حال تکمیل شدن است. این تجربه به حدی ناب است، که اکثر گردشگران پس از اولین سفر به تفلیس، چندین بار دیگر با این تور سفر می‌کنند.
جزایر فارو

جزایر فارو در بین نروژ و ایسلند قرار گرفته است و جمعیت زیادی و در فصل تابستان زیبایی‌های خاصی دارد. یکی از تفریحات گردشگران در جزایر فارو کشتی تفریحی است که در حال سوار شدن بر کشتی می‌توانید از طبیعت بکر لذت ببرید. جزایر فارو در ترکیب با طبیعت سرسبز و دریاچه‌های جذاب سفری به‌یاد ماندنی را رقم می‌زنند. در این منطقه شما فقط 5 کیلومتر با اقیانوس فاصله دارید و با داشتن کوه‌های شیب‌دار و صخره‌دار پرندگان و حیات وحش زیبایی را مشاهده خواهید کرد. دامپروری از رونق خوبی برخوردار است و قوچ نماد این کشور است.
آنتالیا، ترکیه
آنتالیا یک شهر ایده‌آل در تابستان است و سواحل آن از طرفداران زیادی در بین گردشگران به‌ویژه ایرانیان برخوردار است. هرآنچه که از یک ساحل آرام و زیبا انتضار دارید در آنتالیا پیدا خواهید کرد و توصیه می‌شود که در تور ترکیه قدم زدن در کنار ساواحل آنتالیا را در برنامه‌ی خود داشته باشید. تفریحات جذابی در تابستان آنتالیا برگذار می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به والیبال، موج‌سواری، قایق‌سواری و... اشاره کرد. یکی از سواحل معروف آنتالیا، ساحل چیرالی است که آب آن بسیار زلال و شفاف است و در کنار ساحل هتل‌ها و رستوران‌های مجللی قرار گرفته‌اند که امکانات خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.
تورنتو، کانادا
در تابستان جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلفی در شهر تورنتو برگذار می‌شود که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. تورنتو برای حمام آفتاب‌ گرفتن، شنا کردن و فعالیت‌های ورزشی همانند غواصی بسیار مناسب است. تورنتو سمبل کانادا محسوب می‌شود و جاذبه‌های مختلفی در آن قرار گرفته است. مرکز تورنتو منطقه‌ای زیبا و پرجنب‌وجوش است که تمام آن را می‌توان پیاده گشت زد. رستوران‌ها، ساختمان‌های مجلل، مراکز خرید شیک و هتل‌های 5 ستاره در این منطقه خودنمایی می‌کنند و به‌طور کلی تنوع فرهنگی در تورنتو بسیار زیاد است. توصیه می‌شود که در طی اقامت خود از گالری هنر اونتاریوست بازدید کنید که مجموعه‌ای از آثار هنرمندان کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی به چشم می‌خورد که همین امر جذابیت سفر به این شهر را دو چندان کرده است.
کد N1893440

وبگردی