آفتاب
سردار مهری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

"کمبود استراحتگاه" در جاده‌های کویری و یکنواخت کشور

"کمبود استراحتگاه" در جاده‌های کویری و یکنواخت کشور

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۳۳ درصد تصادفات جاده‌ای در تابستان سال گذشته از نوع واژگونی بوده است، گفت: با کمبود ایستگاه‌های استراحتگاهی در جاده‌های کویری و یکنواخت مواجه هستیم.

سردار تقی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به استان‌هایی که در تابستان سال ۹۶ بیشترین واژگونی در جاده‌‌های آنها اتفاق افتاده‌است، گفت: استان‌های سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس سال گذشته بیشترین تصادفات از نوع واژگونی را داشتند.

وی ادامه داد: کاربران ترافیک که قصد تردد ازجاده‌های کویری را دارند، باید همیشه آمادگی کامل داشته و همچنین در فواصل کوتاه استراحت کنند. مهمترین علت واژگونی خودروها خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده است، البته این میزان در استان‌های مختلف متفاوت است به طور مثال در استان سمنان ۴۵ درصد و در استان خراسان رضوی ۴۴ درصد تصادفات فوتی و جرحی از نوع واژگونی بوده است.

سردار مهری با بیان اینکه تصادفات از نوع واژگونی در جاده‌های استان تهران کمتر است، تصریح کرد: در استان تهران به دلیل نبود جاده‌های کویری وقوع تصادفات از نوع واژگونی کمتر است. این نوع از تصادفات بیشتر در جاده‌های کویری و جاده‌هایی که یکنواخت هستند، اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: برای کاهش وقوع تصادفات از نوع واژگونی نیازمند ایستگاه‌های استراحتگاهی در جاده‌های کویری و یکنواخت هستیم.

کد N1893276

وبگردی