آفتاب

پیش‌شرط حزب بارزانی برای ائتلاف جهت تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی

پیش‌شرط حزب بارزانی برای ائتلاف جهت تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی

یک منبع در حزب «دموکرات کردستان» فاش کرد که مشارکت این حزب در هرگونه ائتلاف برای تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی، مشروط است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، یکی از اعضای حزب «دموکرات کردستان»، روز گذشته اعلام کرد که این حزب شروطی را قبل از ائتلاف با جریان‌های سیاسی رقیب در بغداد، برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی که بتواند نخست‌وزیر جدید را تعیین کند، مطرح کرده است.

این شخصیت که نخواست نامش فاش شود، گفت: «حزب دموکرات کردستان تاکنون درباره ائتلاف‌های بعدی‌اش تصمیم نهایی اتخاذ نکرده است. فاکتور مهم‌تر در مذاکره با نیروهای پیروز در بغداد، پایبندی به قانون اساسی است.»

وی افزود: «اجماعی در داخل حزب دموکرات کردستان درباره عدم ورود به هرگونه ائتلاف برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر وجود دارد و تأکید شده است که این امر تا زمان تحقق تمامی خواسته‌های کردها به‌ویژه در ارتباط با ماده ۱۴۰ قانون اساسی، حل و فصل بحران کرکوک و مناطق مورد منازعه و سامان‌دهی صادرات نفت و گاز ممکن نیست.»

این عضو حزب دموکرات کردستان در عین حال تصریح کرد که حزب تحت ریاست «مسعود بارزانی» تمایل برای مشارکت جهت تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان را دارد ولی پیش‌شرط این امر، تحقق بخشیدن به مطالبات کردها است.

 

 

کد N1892694

وبگردی