آفتاب

حجت الاسلام دکتر احمد احمدی درگذشت

حجت الاسلام دکتر احمد احمدی درگذشت

حجت الاسلام دکتر احمد احمدی درگذشت | دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت صبح روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ بر اثر عارضه قلبی به درگاه احدیت پیوست. در ادامه مختصری از زندگی و فعالیت های ارزنده فرهنگی ایشان آورده شده است.

 دکتر احمد احمدی، دانش آموخته دکتری فلسفه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت صبح روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
مختصری بر زندگی دکتر احمد احمدی
ایشان در سال ۱۳۱۲ هجری شمسی در ملایر متولد شد. در سن ۱۹ سالگی وارد حوزه علمیه بروجرد شد و پس از طی دروس مقدماتی، به قم رفت و در آن جا نزد اساتیدی هم چون علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی، نجفی مرعشی، محقق داماد و امام خمینی تلمذ کرد. در طی همین مدت ایشان توانست مدرک دکتری فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کند و از سال ۱۳۵۲ به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران در آید. 
از جمله مهم ترین اقدامات حجت الاسلام احمد احمدی می توان به پایه گذاری «سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها» (سمت) در سال ۱۳۶۳ و هم چنین مشارکت در تاسیس دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۶۱ اشاره کرد. از دکتر احمد احمدی تالیفات و ترجمه های بسیاری به یادگار مانده است که از میان آن ها می توان به ترجمه کتاب های تاملاتی در فلسفه اولی نوشته رنه دکارت، و نقد تفکر فلسفی غرب نوشته اتین ژیلسون اشاره کرد.
کد N1891913

وبگردی