آفتاب

افزایش نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده چین در ماه می

افزایش نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده چین در ماه می

به گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت تولیدکننده چهار و یک دهم درصد در ماه مه، ‌نسبت به سال گذشته، افزایش یافت. این در حالی است که در ماه آوریل این شاخص س و چهار دهم درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نرخ تورم تولیدکننده در چین برای دومین ماه پیاپی در ماه می بالا رفت که البته قیمت‌های بالاتر کالا توانست آن را مهار کند؛ امری که نشان از آن دارد که دومین اقتصاد برتر جهان، به‌رغم محدودیت‌های محیط‌زیستی و روابط متزلزل با آمریکا، همچنان روند رو به‌ رشد دارد. 

بنا به داده‌هایی که امروز -شنبه- منتشر شد، نرخ سالیانه تورم مصرف‌کننده -شاخص اصلی تورم- در ماه می نسبت به ماه گذشته میلادی ثابت ماند و قیمت کالاهای مواد غذایی به‌طور عمده تغییری نکرد.

به گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت تولیدکننده چهار و یک دهم درصد در ماه می، ‌نسبت به سال گذشته، افزایش یافت. این در حالی است که در ماه آوریل این شاخص سه و چهار دهم درصد افزایش یافته بود. 

بر اساس مقایسه ماه به ماه، شاخص قیمت تولیدکننده چهار دهم درصد در ماه می افزایش یافت. این در حالی است که این شاخص در ماه آوریل دو دهم درصد کاهش یافته بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده از سوی رویترز حاکی از آن بود که نرخ تورم تولیدکننده در ماه می، در پی افزایش قمیت کالا،‌ سه و ۹ دهم درصد افزایش خواهد یافت.

قیمت مواد خام هفت و چهار دهم درصد در ماه می، نسبت به سال گذشته، افزایش یافت. این در حالی است که این قیمت در ماه آوریل پنج و هفت دهم درصد افزایش داشته است.  

شاخص بهای تولیدکننده نشان‌دهنده تغییر قیمت کالا و خدماتی است که توسط تولیدکننده خریداری شده و پس از تولید نهایی به فروش می‌رود. به عبارتی تغییرات قیمت در این بخش می‌تواند در سطح عمومی قیمت‌ها در محصولات نهایی تاثیرگذار باشد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده، تغییرات در سطحی از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خریداری شده توسط خانواده را اندازه‌گیری می‌کند. 

 

 

کد N1891700

وبگردی