آفتاب

لاریجانی: طرح‌های سازش در مورد مسئله فلسطین رنگ باخت

لاریجانی: طرح‌های سازش در مورد مسئله فلسطین رنگ باخت

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز قدس اعلام کرد: طرح های سازش در مورد مسئله فلسطین رنگ باخت و از صحنه خارج شد و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطین رخ نمود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور در میان خیل عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد و با تشکر از مردم برای لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس، غیرت ایرانی و اسلامی را نشان دادند.

وی با بیان اینکه امام از ابتدای مبارزه در سال ۴۲ بارها خطر جدی درباره اسرائیل را به مسلمانان و مردم ایران هشدار می داد، افزود: در عصر عاشورا سال ۴۲ یکی از محورهای سخنرانی ایشان خطر اسرائیل بود به ویژه در آن زمان که کشورهای اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی با یکدیگر اتحادی داشتند و حتی اقدامات عملی نیز انجام می دادند این رژیم پهلوی بود که با فروش نفت در آن شرایط به عزت ملت ایران لطمه زد و از طرف دیگر با همکاری ای که بین موساد و ساواک ایجاد شد تحقیر مضاعف شد. این مسائل باعث شد همیشه در صحبت های امام نسبت به اسرائیل هشدار وجود داشته باشد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این روزها در صدا و سیما قسمت هایی از صحبت های آیت الله مطهری را درباره رژیم صهیونیستی می بینید که نشان دهنده شدت و حدت واکنشی است که روحانیت ما به نمایندگی از ملت ما نسبت به این غده سرطانی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت اسرائیل در ایران تعطیل شد و نمایندگان فلسطین جایگزین آن شدند و روز قدس به عنوان اتحاد همه مسلمانان در جهت حمایت از مردم فلسطین اعلام شد.

وی افزود: از آن زمان، چه در زمان امامت امام (ره) و چه در عصر رهبری امام خامنه ای (دامه برکاته) ملت ایران در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین همیشه پیشگام بود اما شرایط منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهای زیادی داشت اما برآیند آن چنین بود که نیروی مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرد و بیداری در مسلمانان به ویژه در نسل جوان کشورهای اسلامی ایجاد شد؛ طرح های سازش رنگ باخت و از صحنه خارج شد و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطین رخ نمود و این دستاوردهای کمی نیست.

لاریجانی اضافه کرد: هر ساله رژیم صهیونیستی ترانسی را برای مسائل امنیتی و اقتصادی خود برقرار می کند در سال ۲۰۱۸ کنفرانس هرتزلیا برگزار شد که شعار اصلی آن اسرائیل در بزنگاه تاریخی بود. با توجه به اینکه در ۷۰ سالگی خود است که مسئله مهمی است باید دید چرا امروز بزنگاه تاریخی برای اسرائیل است.

وی با اشاره به علت این شعار ادامه داد: حوادثی که در منطقه و صحنه بین المللی رخ داده شرایط متناقضی را برای اسرائیل ایجاد کرده است؛ از یک جهت خشنودند چرا که فکر می کنند با جریان های تروریستی داعش گروه های مختلف از شمال آفریقا تا خاورمیانه انرژی مسلمانان از بین رفته و سایش پیدا کردند لذا مقاومتی در برابر اسرائیل وجود ندارد به همین دلیل در این کنفرانس نیز گفتند که اسرائیل در بهترین شرایط قرار دارد.

وی تاکید کرد: در کنفرانس قبلی هرتزلیا گفته شد در صورتی که اسرائیل از بین رود ما باید جریان جدیدی به وجود آوریم که این سایش در نیروهای مسلمان همچنان ادامه داشته باشد از این جهت خشنودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از جهت دیگر نگرانند و دلیل این نگرانی قدرت یافتن مقاومت است. میزان این قدرت یافتن را جریان صهیونیستی به خوبی می دانند؛ اگرچه به زبان نمی آورند اما به خوبی می دانند. این نگرانی را می توان در عبارت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در همین کنفرانس می توان دید. وزیر جنگ این رژیم می گوید ما باید دائما در حال آماده باش باشیم این در حالی است که مردم دنیا تصور می کنند ما اوضاع آرامی داریم.

وی ادامه داد: این حرف نشان می دهد که آنان دچار یک امنیت لرزان هستند به ویژه پس از راهپیمایی که در یک ماه اخیر مردم فلسطین با شعار "بازگشت به خانه" به کار بردند کار بسیار بزرگی بود اگرچه با خشونت های صهیونیست ها همراه شد و ۲۰۰ شهید تقدیم کردند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این قضیه دچار آشفتگی شد، اظهار کرد: این شرایط دوگانه که از یک سو احساس می کنند پیشروی دارند و از سوی دیگر دچار نگرانی امنیتی هستند باعث شده که دو راهبرد در شرایط فعلی برای خود در نظر گیرند.

وی با اشاره به راهبرد آن ها ادامه داد: یکی از راهبردهای رژیم صهیونیستی این است که با توجه به اینکه امنیت لرزانی داریم باید از این موقعیت استفاده کرده و شرایط پیشگیرانه و بازدارنده را محقق کنیم تا در امنیت از ثباتی برخوردار شویم و از این وضعیت با کمک آمریکا، سعودی ها و سایر کشورها بتوانیم به امنیت قابل قبول برسیم.

لاریجانی با بیان اینکه پیوستن جریان سعودی به جرگه حامیان صهیونیستی موثر است اما تغییر عمده ای ایجاد نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: آن ها معتقدند ما باید از همین شرایط برای مهار بحران استفاده و به نحوی از این وضعیت عبور کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام آن ها این است که ذهن ها را از مسیر فلسطین به مسیری دیگر منحرف کنند که این اقدام را نیز آغاز کردند. 

ادامه دارد...

کد N1891372

وبگردی