آفتاب
با حضور جهرمی؛

مراسم تجدید بیعت خانواده ارتباطات با امام (ره) برگزار شد

مراسم تجدید بیعت خانواده ارتباطات با امام (ره) برگزار شد

مراسم تجدید بیعت خانواده ارتباطات با آرمانهای امام خمینی (ره) با حضور وزیر ارتباطات در آستانه ۱۴ خرداد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) با حضور خانواده ارتباطات کشور در حسینیه جماران برگزار شد.

در این مراسم محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار داشت: زنجیره تعهدات امام (ره) با ملت، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امام (ره) را می توان از بعد عهد و پیمان، با عهد با خدا و مردم بررسی کرد؛ امام (ره) دو میثاق داشت، یکی میثاق با خدای متعال و دیگری با مردم و آثار میثاق امام و خدا، آن تحول بزرگی بود که در عصر حاصل رقم خورد.

وی تصریح کرد: آثار میثاق امام و مردم نیز در تعادل چهار کلید واژه مهم استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود؛ تعادلی که اجازه نمی دهد به بهانه آزادی، استقلال کشور را زیر سوال برد و یا به بهانه استقلال، آزادی را محدود کرد. تعادلی که باعث شد بر مبنای اسلام، جمهوریت تعطیل نشود یا با توجه به جمهوریت، اسلام را نادیده گرفت.

آذری جهرمی تاکید کرد: اوج عهد و پیمان امام با خدا را می توان در ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ در شخصیت امام (ره) مشاهده کرد که با تمام تهدیدات و خطرات احتمالی، در مسیر برگشت به ایران تردیدی ندارد.

وی عهد و پیمان امام با مردم را در چهار کلمه، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: این چهار کلمه زنجیره تعهدات امام و ملت بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه انقلاب در حالت تعادل این کلمات شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: با یادآوری و تکیه بر عهد و پیمان امام(ره) با خدا، وارثان خوبی برای ایشان باشیم.

وی افزود: امام (ره) با میثاقی که بین خود و خدا داشت و با آن کوله بار عظیم عنایات الهی، بر میثاق خود با مردم بود و نظام اسلامی را سربلند و پرآوازه کرد و امروز ما صحابی یا تابعان امام نیز باید چنین الگویی را مد نظر قرار دهیم و بر شکوه نظام اسلامی بیافزاییم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی، تابلوی منقش به تصویر ایشان را به آیت الله سید حسن خمینی اهدا کرد.

کد N1889051

وبگردی