آفتاب

دیدار یک‌ساعته ترامپ با مقام ارشد کره‌شمالی

دیدار یک‌ساعته ترامپ با مقام ارشد کره‌شمالی

رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدار با معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی، اعلام کرد که نشست او با رهبر این کشور آسیایی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر جمعه اعلام کرد که نشست او با رهبر کره‌شمالی در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار خواهد شد.

این تصمیم ترامپ پس از جلسه یک‌ساعته‌ای که وی در دفتر خود با «کیم یونگ چول» از مقام‌های ارشد کره‌شمالی داشت اعلام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از این جلسه با ذکر این‌که تعامل با کره‌جنوبی روند آسانی نخواهد بود، گفت که به باور او این روند «سرانجام با موفقیت همراه خواهد شد».

دونالد ترامپ افزود که مقام ارشد کره‌شمالی، روز جمعه در دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا نامه‌ای از «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، به وی داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا این نامه را «بسیار خوب و بسیار جالب» توصیف کرد اما سپس گفت که هنوز نامه را باز نکرده است.

ژنرال کیم‌یونگ چول، که نامه رهبر کره‌شمالی را شخصا به دونالد ترامپ تحویل داده معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات آن کشور است.

او عالی‌ترین مقام کره‌شمالی است که طی ۱۸ سال گذشته به آمریکا سفر کرده‌ است. گفته می‌شود، کیم‌یونگ چول از نفوذ گسترده‌ای در دستگاه رهبری پیونگ‌یانگ برخوردار است و از او به عنوان «دست راست» رهبر کره‌شمالی یاد می‌کنند.

پس از جلسه روز جمعه ترامپ با این ژنرال کره‌شمالی، رئیس‌جمهوری آمریکا تعهد کرد که طی مدتی که گفت‌وگوها بین دو کشور ادامه دارد آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال نکند.

ترامپ افزود که «روابط در حال شکل‌گیری است و این امری بسیار مثبت است».

در سخن دیگری که می‌تواند نگرانی هم‌پیمانان منطقه‌ای آمریکا را به‌دنبال داشته باشد، ترامپ گفت که کیم‌یونگ چول در این جلسه درخصوص تعداد نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در شبه‌جزیره کره هم گفت‌وگو کرده است.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، برچیدن جنگ‌افزار هسته‌ای از شبه‌جزیره کره و توسعه اقتصادی کره‌شمالی از موضوعات دیگر مورد بحث در جلسه روز جمعه بوده است.

کد N1888572

وبگردی