آفتاب

دهمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین برگزار شد

دهمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین برگزار شد

دهمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین عصر امروز با حضور اعضای این حزب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نصرالله کمالیان قائم مقام حزب ایران زمین در ابتدای این مراسم گفت: جمهوری یعنی خواست و نیازها و اهداف مردم و این یعنی مردم باید حضور موثر داشته باشند. در ایران، یکی از بهترین روش‌ها که حزب است، رشد نیافته است.

وی با بیان اینکه در انتخابات‌ها مردم به تکصداها گوش می‌کنند و در بسیاری از این رقابت‌ها همدیگر را به چالش می‌کشند، اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم. در ایران احزاب نتوانستند قدرت لازم را برای سیاست به دست بگیریم. ما ایرانی‌ها در سیستم فکری یک رئیس هستیم و کار تشکیلاتی نمی‌توانیم داشته باشیم. در زمان انتخابات جریان‌های سیاسی زیادی تشکیل و فعال می‌شوند و بعد از اتمام انتخابات به خواب می‌روند.

این فعال سیاسی ادامه داد: جریان‌های سیاسی کمی وجود دارد که زنان غیر از انتخابات در آن حضور داشته باشند. دولت‌هایی هم که با حزب بالا نیامدند نمی‌توانند طرفدار حزب باشند.

کمالیان افزود: خود قدرت سیاسی موجود چه چپ و چه راست تمایلی به احزاب ندارند و حمایت‌های لازم انجام نمی‌شود. کشورهای پیشرفته با تحزب ره صد ساله طی کرده‌اند. ما در بحث دموکراسی در کشور جوان یا طفل هستیم. یکی از مشکلات کشور ما وضع قانون است. ما قریب به چهل هزار قانون داریم.

وی با بیان اینکه اساسنامه حزب ایران زمین از فصول مختلف تشکیل شده، تصریح کرد: طبق قانون جدید احزاب که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده همه احزاب باید اساسنامه خود را نسبت به وفق آن با قانون جدید انجام دهند که حزب اسلامی ایران زمین هم از آن مستثنی نیست. برای قانونی شدن بندهایی به اساسنامه افزوده شده است. این اساسنامه جدید برای قانونی شدن باید رای مجمع عمومی را داشته باشد که این رای گیری را انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در این رای‌گیری اساسنامه جدید با حداکثر آراء اعضای حزب تصویب شد.

کد N1888469

وبگردی