آفتاب
آخرین اخبار از ماجرای دبیرستان معین

«تجاور ناظم» در پزشکی قانونی اثبات می شود؟ | اتهام جدید ناظم مدرسه؛ آزار سه دانش آموز در «کُردان»

«تجاور ناظم» در پزشکی قانونی اثبات می شود؟ | اتهام جدید ناظم مدرسه؛ آزار سه دانش آموز در «کُردان»

«تجاور ناظم» در پزشکی قانونی اثبات می شود؟ | ناظم مدرسه معین تهران که متهم به آزار جنسی است، اتهام تجاوز به دانش آموزان را رد می کند و می گوید به این بچه ها تنها (!) فیلم مستهجن نشان داده است. شنیده می شود تا کنون شواهدی دال بر تجاوز ناظم به دست نیامده و دانش آموزان نیز چنین ادعایی ندارند؛ اما قرار است به پزشکی قانونی منتقل شوند تا سلامت روحی و جسمی آنان بررسی شود...

تحقیق از مردی که به آزار دانش‌آموزان متهم است، در دادسرای ارشاد تهران آغاز شد و این در حالی است که هنوز ابعاد اتهام این مرد به‌صورت دقیق مشخص نیست. متهم در پی شکایت والدین برخی دانش‌آموزان توسط پلیس امنیت بازداشت شد و در روند تحقیقات، پرونده برای رسیدگی مقدماتی در اختیار یکی از بازپرسان دادسرای ارشاد قرار گرفت. این مرد تاکنون به تجاوز به دانش‌آموزان اعتراف نکرده و گفته فقط به آنها فیلم غیراخلاقی نشان داده است. 


از سویی ادعای تجاوز توسط تمام شاکیان مطرح نشده است و آن‌طور که یک منبع آگاه به «شرق» گفت، هنوز مدارکی برای اثبات این اتهام به دست نیامده، اما قرار است دانش‌آموزان به پزشکی‌قانونی معرفی شوند تا از لحاظ جسمی و روانی مورد معاینه قرار گیرند. اتهام این مرد تاکنون فقط ترغیب و تشویق به فساد و فحشاست و مدارکی که باعث ثبت اتهام جدید در پرونده شود به دست نیامده است. 


درهمین‌حال یک منبع آگاه انتظامی نیز گفت دانش‌آموزان ادعایی مبنی‌بر وقوع تجاوز ندارند. این پرونده پس از آن تشکیل شد که مادر یکی از دانش‌آموزان فیلمی را در گوشی موبایل فرزند خود دید و با پیگیری موضوع فهمید فیلم از طریق ناظم مدرسه به دست پسر نوجوان رسیده است. بعد از آن اولیای چند دانش‌آموز دیگر نیز موضوع را از طریق مدیر مدرسه پیگیری کردند تا اینکه روز حادثه متهم و اولیا با هم درگیر شدند و پلیس وارد عمل شد. 


پس از آن ادعایی مطرح شد مبنی‌بر اینکه متهم سال گذشته نیز دو یا سه دانش‌آموز را در اردوی شهرستان کردان مورد آزار قرار داده است، البته آن زمان پرونده‌ای علیه این فرد تشکیل نشده بود و دانش‌آموزان بعد از ماجراهای اخیر موضوع سال گذشته را نیز مطرح کردند که این ادعا نیز تاکنون به اثبات نرسیده است. بنا بر این گزارش، در این مرحله از تحقیقات اولویت با شناسایی تمامی بزه‌دیدگان احتمالی و معرفی آنها به پزشکی‌قانونی است. از سویی متهم نیز با قرار بازداشت به زندان معرفی شده است.


ناظم مدرسه معین بازداشت شد


دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران تاکید کرد: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
عباس جعفری دولت‌‌‌آبادی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم، موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.
وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم اظهار داشت: امروز هم تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.
دادستان تهران با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال کنیم.
جعفری دولت‌‌‌آبادی سه اصل سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی و اجرای حکم این پرونده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع ادامه خواهد یافت.
دادستان تهران افزود: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش‌‌‌‌آموزان عنوان کرده‌‌‌اند، باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.
وی در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز ابراز داشت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.
دادستان تهران اضافه کرد: با یک نفر هم رسیدگی برای ما آغازکننده است و در مرحله بعدی که پرونده را بیشتر پیگیری کردیم عدد آن را اعلام می‌‌کنم.

کد N1887728

وبگردی