آفتاب

رای‌الیوم: تهدیدات نتانیاهو علیه ایران نشانه وحشت است نه قدرت

رای‌الیوم: تهدیدات نتانیاهو علیه ایران نشانه وحشت است نه قدرت

ایرنا نوشت: روزنامه 'رای الیوم تهدیدات روزافزون 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را پوچ و دلیل ترس و وحشت تل آویو دانست و نه نشانه قدرت این رژیم.

'عبدالباری عطوان' تحلیلگر مشهور عرب روز چهارشنبه در مقاله ای در رای الیوم نوشت: خطوط قرمز تحمیلی رژیم صهیونیستی بر ایرانی ‌ها و عرب‌ های که شرافت و غیرت دارند، بسیار است. نتانیاهو هر روز خط قرمز جدیدی بر قبلی ها اضافه می کند. جز ایران کدام کشور وجود دارد که در برابرش بایستد؟

عطوان افزود: نتانیاهو به تازگی خط قرمز جدیدی تعیین کرده است. وی در نشست کابینه ‌اش گفت حملات سنگینی به لبنان خواهد کرد تا اجازه ندهد حزب‌ الله سلاح‌های غیر متعارف به دست آورد. نتانیاهو دوشنبه گذشته نیز گفت اجازه نخواهد داد که ایران در سوریه حضور داشته باشد. چرا عرب‌ ها و ایرانی ‌ها نباید در مقابله با سلاح های جنگی و هسته ‌ای اسرائیلی ها حق دفاع از خود داشته باشند؟

نویسنده رای الیوم تاکید کرد که، این خطوط قرمز و افزایش آن، نشانه قدرت رژیم صهیونیستی نیست بلکه حاکی از وحشت و هراسش است. 'اسرائیل' از زمان جنگ بین اعراب واین رژیم در سال ۱۹۷۳ (1352) فقط ایران، حزب‌ الله و جنبش حماس را به عنوان تهدیدی برای خود می داند، زیرا کشور‌های عربی حتی سازمان آزادی ‌بخش فلسطین به استثنای سوریه، با تل آویو پیمان‌ سازش امضا کردند.

رای الیوم نوشت: تهدید نتانیاهو برای حمله به کارگاه های حزب ‌الله که به صورت محلی موشک‌های پیشرفته تولید می کنند، نخستین تهدید در نوع خود از زمان شکست رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان در سال 2006 (1385) است. از آن زمان تاکنون نیرو‌های اسرائیلی جرات نکردند تجاوزی علیه حزب‌ الله انجام دهند؛ زیرا به خوبی می ‌دانند پاسخ به تجاوز، کوبنده و برای تل آویو هزینه بر خواهد بود.

عطوان افزود: نتانیاهو هرچه می‌ خواهد خطوط قرمز تعیین کند و هر چه می‌ خواهد تهدید کند، همه این ها حاکی از ترس و وحشتی است که او را گرفتار کرده است؛ زیرا احساس می کند جادویی که علیه سوریه به کار گرفته بود، در حال باطل شدن و برگشتن به سمت خود جادوگران آمریکایی و همپیمانانش در منطقه و در رأس آن 'اسرائیل' است.

نویسنده تاکید کرد: اگر جنگی در منطقه به وقوع بپیوندند، این بار با جنگ‌ های پیشین متفاوت خواهد بود و 'اسرائیل' اصلی ترین قربانی آن خواهد بود.

49311

کد N1887532

وبگردی