آفتاب

حادثه مدرسه غرب تهران نتیجه اجرای سند ۲۰۳۰ است

حادثه مدرسه غرب تهران نتیجه اجرای سند ۲۰۳۰ است

حاجی دلیگانی گفت: در جریان طرح موضوع ۲۰۳۰ دولت مطرح کرد این سند را لغو کرده است اما آمار به گوش رسیده حاکی از آن است که این سند در برخی مدارس اجرا می شود و مدرسه ای در غرب تهران که در آن فاجعه اخلاقی رخ داد یکی از آن مدارس بود.کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷ مجلس اجازه گرانی سوخت اعم از بنزین و گازوئیل را نداد اما اکنون برخی اخبار به صورت جسته و گریخته مبنی بر اینکه دولت قصد داشته بنزین را گران کند، وجود داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مسائل اقتصادی کشور و بحث ارز چنین اقدامی فشار به مردم بوده و قطعا تصمیم نادرستی است که باید از اتخاذ چنین تصمیمی جلوگیری شود.

وی در اخطار اصل ۶۰ قانون اساسی ادامه داد: این اصل درباره وظایف رئیس جمهور در امور اجرایی کشور است؛ در حال حاضر حدود ۲۵ هزار مهندس بیکار شده‌اند چرا که دو وزیر راه و شهرسازی و کشور، دو ابلاغیه متفاوت درباره پروانه ساختمانی ارائه دادند که در حال حاضر فعالیت شهرداری‌ها قفل شده و سایت پروانه ساختمانی بسته شده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنعت ساختمانی در گذشته دچار مشکل بوده با این فشار به یک باره دچار تعطیلی می‌شود و در حال حاضر تعدادی بنا و کارگر کار خود را از دست می‌دهند که رئیس جمهور باید به این موضوع ورود کند تا مشکل نظام مهندسی رفع شود.

وی با اشاره به پیگیری بحث سند ۲۰۳۰ در مجلس افزود: دولت اعلام کرد که اجرای این سند لغو شده اما اعلام شده که در برخی مدارس این سند اجرا شده که نمونه‌ای از آن در مدرسه‌ای در غرب تهران بروز کرد که موضوع ثمره اجرای ۲۰۳۰ است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین از واردات بی‌رویه به کشور انتقاد کرد و گفت: بر اساس برخی اخبار ۱۰۰ دستگاه نعش‌کش از خارج از کشور وارد شده است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون آموزش پیگیر موضوع اتفاق ناگوار در مدرسه غرب تهران و کمیسیون عمران پیگیر موضوع صدور پروانه ساخت ساختمان‌ها می‌شوند.

کد N1887240

وبگردی