آفتاب

بهره‌برداری از طرح‌های کشت گلخانه‌ای ۱۵ هکتار از اراضی زرندیه

بهره‌برداری از طرح‌های کشت گلخانه‌ای ۱۵ هکتار از اراضی زرندیه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان زرندیه در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای و اجرای طرح های پیشرفته فرآوری و تولید نهاده های کشاورزی از مناطق پیشتاز کشور است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در جریان بازدید از طرح های بخش کشاورزی شهرستان زرندیه افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مشخص حمایتی در حوزه توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغالزای کشاورزی دارد. 

وی افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان شهرستان زرندیه به عنوان یکی از قطب های موفق کشاورزی طرح های بزرگی در زمینه تولید محصولات گلخانه ای و صدور محصولات به خارج از کشور داشته اند که ارزآوری و توسعه اشتغال را به همراه داشته است. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های باارزشی در زمینه صنایع وابسته به بخش کشاورزی در زرندیه در زمینه تولید نهاده های دامی، انواع کود و سموم شیمیایی و فرآوری محصولات اجرا شده که می تواند در تامین نیاز داخل نقش آفرینی کند. 

حجتی گفت: طرح‌های کشت گلخانه‌ای در سطح ۱۵ هکتار در ماه‌های آتی به بهره‌برداری می رسد که نقش مهمی در تولید محصولات و درآمدزایی برای کشاورزان دارد. 

وی استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی زرندیه را از دیگر شاخص های مثبت این منطقه برشمرد. 

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به دامداری پویا و توسعه باغات پسته زرندیه به عنوان ظرفیت مهم کشاورزی یاد کرد و گفت: با در نظر گرفتن صنایع جانبی برای فرآوری محصولات گلخانه ای، باغی و زراعی در این شهرستان، آینده درخشانی در انتظار بخش کشاورزی این منطقه است. 

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه عصر سه شنبه از مجتمع گلخانه ای زرین کشت پایدار در جاده خشکرود و نیز واحد تولید کود و سموم کشاورزی آرمان کشت در شهرک صنعتی مامونیه بازدید کردند.

کد N1886988

وبگردی